Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorCea Alvarez, Ana María
dc.contributor.authorDono López, Pedro
dc.contributor.authorLerma Sanchis, Maria Dolores
dc.contributor.authorMocas Recalde, Jordi
dc.contributor.authorPazos-Justo, Carlos
dc.contributor.authorRambla, Xavier
dc.contributor.authorCánovas Méndez, Marcos
dc.date.accessioned2023-02-23T10:34:08Z
dc.date.available2023-02-23T10:34:08Z
dc.date.created2023
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/7291
dc.description.abstractEn aquest manual es recullen alguns dels resultats de la recerca col·laborativa duta a terme al projecte interuniversitari BLEARN_AUTONOMY (https://blearn-autonomy.eu/). En aquest projecte s’ha fet un seguiment d’estratègies pedagògiques d’aprenentatge híbrid i/o b-learning per fomentar l’autonomia de l’alumnat en un context de canvis profunds provocats per la pandèmia de Covid-19. El marc teòric, integrat per corrents constructivistes i connectivistes de l'aprenentatge, palesa el canvi del paper tant de les estudiants com de les docents, i com un seguit d’estratègies pedagògiques prioritzen l'autoregulació a través d'una retroalimentació (feedback) millorada en contextos digitals. Al manual presentem com hem dut a terme el projecte a les diferents universitats i descrivim els qüestionaris, els grups de discussió i les entrevistes aplicades. Hem concebut aquests procediments de tal manera que copsessin el perfil metacognitiu de les alumnes, moltes de les quals havien seguit rúbriques precises d’avaluació, i totes les quals havien rebut de diverses maneres un seguit de comentaris qualitatius de retroalimentació del professorat. A través de l'anàlisi detallada de les dades, que combina una metodologia qualitativa i quantitativa, es recullen evidències que l'enviament de retroalimentació docent, afavorit per les eines digitals, augmenta la capacitat d'autoregulació de les estudiants. Entre les diverses eines educatives utilitzades destaca el portafolis reflexiu digital, que permet recollir de manera longitudinal mostres del desenvolupament de l'autonomia de les estudiantes. Alhora, ajuda a planificar la docència universitària i a aportar una retroalimentació de qualitat. A més, incloem una anàlisi dels informes de retroalimentació que les docents van compartir entre si en el context del projecte, en els quals s'identifiquen no només diversos tipus de retroalimentació en funció de les diferents activitats que les estudiantes duen a terme, sinó també informació sobre el seu progrés. El manual conclou amb una sèrie de recomanacions, dirigides a les docents, a fi de suggerir alguns canvis en la metodologia i disseny pedagògic per ampliar la consciència metacognitiva de les estudiants d'educació superior, propiciar una autoreflexió més gran i desenvolupar la seva capacitat autocrítica, compromís individual i autoorganització.es
dc.description.sponsorshipAquest manual ha estat preparat en el marc del projecte BLEARN_AUTONOMY (https://blearn-autonomy.eu/), un projecte Erasmus+ Strategic Partnership (Ref. 2020-1-ES01-KA203-082513).cat
dc.description.sponsorshipAquest projecte ha estat finançat amb el suport de la Comissió Europea. Aquesta publicació reflecteix només les opinions de l'autor, i la Comissió no es fa responsable de cap ús que se'n pugui fer fet de la informació que hi conté.cat
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent102 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherAutonomiaes
dc.subject.otherRetroalimentacióes
dc.subject.otherAprenentatge mixtes
dc.subject.otherEstrategies pedagògiqueses
dc.titlePotenciar l'autonomia mitjançant la retroalimentació: propostes per a l'aprenentatge híbrid a l'educació superiores
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookes
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.21814/1822.82097
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Ficheros en el ítem

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir