dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Pedagogia Montessori | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Camps Devesa, Marta | |
dc.date.accessioned | 2023-03-06T09:05:03Z | |
dc.date.available | 2023-03-06T09:05:03Z | |
dc.date.created | 2022-06 | |
dc.date.issued | 2022-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/7301 | |
dc.description.abstract | La infantesa és l’etapa més important de la vida d’una persona, on l’infant es troba en un procés
de construcció. Per a la Dra. Maria Montessori aquesta etapa té un gran valor, ella identifica
l’infant com el pare de l’home, però aquest procés no el pot fer tot sol, l’adult que l’acompanya
hi té una gran responsabilitat, és per això que ha d’adquirir coneixements científics que donin
valor a la seva tasca. Conèixer l’etapa ajudarà a entendre al nen o la nena, saber com aprèn
facilitarà identificar en quin procés es troba i d’aquesta manera adaptar el seu ensenyament durant
aquest període.
Aquesta recerca té com a eix principal com aprenen els nens i les nenes en l’etapa d’infantil. Es
basa en un estudi de cas que ha permès recollir i analitzar dades en un context real. Mitjançant
l’observació i entrevistes a un grup de nens i nenes s’ha pogut aprofundir en alguns aspectes
essencials que determinen, a nivell cognitiu, com les criatures aprenen. S’analitzen algunes
Funcions executives visibles, en un ambient de Casa de nens, durant el cicle de treball amb els
materials Montessori. | es |
dc.description.abstract | Infancy is the most important stage of a person's life, where the child is in a process of
construction. For Dr. Maria Montessori this stage has a great value, she identifies the infant as
the father of the home, but this process cannot do it all alone, the adult who accompanies him
there has a great responsibility, that is why he has to acquire scientific knowledge that give
value to his work. Knowing the stage will help to understand the child, knowing how he or she
learns will make it easier to identify in which process he or she is and thus adapt his or her
teaching during this period.
The focus of this research is how boys and girls learn in the infant stage. It is based on a case
study that has allowed to collect and analyse data in a real context. Through observation and
interviews with a group of boys and girls we have been able to deepen in some essential aspects
that determine, at a cognitive level, how children learn. We analyse some of the executive
functions visible, in a children’s' home environment, during the cycle of work with Montessori
materials. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 105 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Montessori, Mètode de | es |
dc.subject.other | Infants -- Aprenentatge | es |
dc.title | Aprofundiment en el mètode Montessori. La importància de l'aprenetatge efectiu en el creixement de l'infant | es |
dc.title.alternative | Anàlisi sobre algunes Funcions executives observables en un ambient Montessori | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Directora: Berta Vila Saborit | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |