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dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries
dc.contributor.authorGutiérrez Pascual, Joan
dc.date.accessioned2023-03-23T14:01:11Z
dc.date.available2023-03-23T14:01:11Z
dc.date.created2022-06
dc.date.issued2022-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/7394
dc.descriptionCurs 2021-2022es
dc.description.abstractIn a couple of months, it will be possible to see vehicles with autonomous systems for lateral and longitudinal control of the vehicle's movement without driver intervention on Spanish and European roads thanks to the homologation that IDIADA is carrying out as the technical service designated by the Ministry. To this purpose, the aim of this work has been to create the acceptance criteria, procedure and report that allows the initial approval phase to be certified by complying with the regulation and a series of standards related to the safety of this type of system. The procedure of the work has been based on the interpretation of the ALKS regulations, the study of international standards of functional safety, functional intentionality and cybersecurity and the preparation of the procedure, acceptance criteria and report. Finally, in this work, the whole process has been explained and finally a series of documents have been developed that allow the assessment of the first level 3 autonomous driving system approved in Europe, the Automated Lane Keeping System (ALKS), to be carried out in a clear and professional approach, following standards for the improvement of the procedure and acceptance criteria.es
dc.description.abstractDentro de un par de meses se podrán ver vehículos con sistemas autónomos de control lateral y longitudinal del movimiento del coche sin intervención del conductor en las carreteras españolas y europeas gracias a la homologación que IDIADA realiza como servicio técnico designado por Ministerio. Para ello, el objetivo de este trabajo ha sido crear el criterio de aceptación, procedimiento e informe que permite certificar la fase inicial de homologación mediante el seguimiento del reglamento y una serie de estándares relacionados con la seguridad de este tipo de sistemas. El procedimiento del trabajo se ha basado en la interpretación de la normativa del sistema ALKS, el estudio de los estándares internacionales de seguridad funcional, intencionalidad funcional y ciberseguridad y la confección del procedimiento, criterio de aceptación e informe. Finalmente, en este trabajo se ha explicado todo el proceso y finalmente se ha confeccionado una serie de documentos que permiten la realización del ‘assessment’ del primer sistema nivel 3 de conducción autónoma homologado en Europa como es el ‘Automated Lane Keeping System’ (ALKS) de una manera clara y profesional siguiendo unos estándares para la mejora del procedimiento y criterio de aceptación.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent132 p.es
dc.language.isoenges
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherVehicles autònomses
dc.subject.otherAutomòbils -- Normeses
dc.titleDefinition of assessment criteria about Automated Lane Keeping System (ALKS) regarding United Nations Regulation 157es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesses


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