Anàlisis de la relació del rendiment acadèmic de l'alumnat d'Educació Secundària Obligatòria en l'àrea d'Educació Física amb el grau de motivació i el seu nivell d'activitat física i comportament sedentari
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2023-05-30Resumen
En el present estudi es pretén analitzar les relacions que poden existir entre diferents aspectes de l’àmbit de l’educació, que el docent d’Educació Física ha de tenir present per garantir un bon desenvolupament físic, intel·lectual i emocional de l’alumne. D’aquesta manera l’objectiu del treball ha sigut analitzar la relació del rendiment acadèmic de l’alumnat de secundària de l’institut La Salle Manresa a l’àrea d’Educació Física amb el grau de motivació cap aquesta àrea i el seu nivell d’activitat física i comportament sedentari fora de l’àmbit escolar.
Pel que fa a la metodologia del treball, s’ha analitzat,a través d’un qüestionari, a tot aquell alumnat que estar cursant primer i quart d’Educació Secundària Obligatòria al centre escolar La Salle Manresa. Mitjançant un disseny descriptiu transversal, s’han obtingut uns resultats que han sigut contrastats amb l’evidència científica, els objectius i les hipòtesis plantejades. Cal destacar que, en línies generals, s’han trobat relacions positives entre el grau de motivació en l’àrea d’Educació Física, el rendiment acadèmic i els nivells d’activitat física dels estudiants, complint, així, amb els objectius i les hipòtesis plantejades. En definitiva, s’espera que aquesta recerca posi en valor la funció del docent d’Educació Física i la responsabilitat que adquireix.
Paraules clau: Rendiment acadèmic, Educació Física, motivació, activitat física i comportament sedentari.
In the current study it is intended to analyse the relationships that can exist between different aspects from the education’s field, which the Physical Education’s teacher must have in mind to guarantee a good physical, intellectual and emotional development of the student. Following this line, the work’s objective has been to analyse the relationship between the academic performance of the secondary students from La Salle Manresa in the Physical Education’s field and the motivation’s degree towards this field and their level of physical activity and sedentary behaviour outside the school environment.
As to the work’s methodology, it has been analysed, by means of a questionnaire, all those students that are studying first and fourth of Compulsory Secondary Education in the educational centre of La Salle Manresa. Through a transversal descriptive design, results have been obtained which have been contrasted with scientific evidence, the objectives and the hypotheses proposed. It is worth to highlight that, in general terms, positive relationships between the motivation’s degree in the Physical Education’s field, the academic performance and the levels of physical activity of the students have been found, thus fulfilling the objectives and the proposed hypothesis. In short, it is expected that this research shows the value of the Physical Education’s teacher and the responsibility it acquires.
Key words: Academic performance, Physical Education, motivation, physical activity, sedentary behaviour
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Educació física
Motivació en l'educació -- Ensenyament secundari
Rendiment escolar
Sedentarisme
Páginas
75 p.
Nota
Curs 2022-2023
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca