Les emocions del consumidor en el procés de compra de roba en botigues físiques dels joves d’entre 18 i 30 anys de Catalunya
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2023-05-30Resum
El present estudi pretén identificar les emocions presents en els consumidors durant el seu
procés de compra de roba en botigues físiques. La mostra està formada per 75 participants
d’entre 18 i 30 anys de Catalunya. L’estudi es basa d’una metodologia quantitativa amb un
disseny ex-post-facto. Per tal d’avaluar les emocions presents en els consumidors s’ha dissenyat
específicament un instrument per mesurar-ho. Els resultats reflecteixen que les emocions
d’alegria, tristesa, por, sorpresa, ira, fàstic, culpa i vergonya són presents en el procés de compra
de roba dels participants, sent l’emoció del fàstic la més percebuda abans i durant l’acte de
compra, i l’emoció d’ira la més percebuda després de l’acte de compra.
Paraules clau: Emocions, procés de compra, consumidor, màrqueting emocional, joves.
The study aims to identify the emotions present in consumers during their process of buying
clothes in physical stores. The sample is made up of 75 participants aged between 18 and 30
years old from Catalonia. The study is based on a quantitative methodology with an ex-post-facto
design. In order to evaluate the emotions present in consumers, an instrument has been
specifically designed to measure it. The results reflect that the emotions of enjoyment, sadness,
fear, surprise, anger, disgust, guilt and shame are present in the purchase process of participants,
with the emotion of disgust being the most perceived before and during the act of purchase, and
the emotion of anger the most perceived after the act of purchase.
Key words: Emotions, purchase process, consumer, emotional marketing, youth.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Consumidors -- Conducta
Màrqueting
Emocions
Joves
Pàgines
87 p.
Nota
Curs 2022-2023
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Grau en Psicologia [196]
Drets
Tots els drets reservats