Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorPuig Villaplana, Ferran
dc.date.accessioned2024-12-11T08:45:03Z
dc.date.available2024-12-11T08:45:03Z
dc.date.created2024-05
dc.date.issued2024-05-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/8254
dc.descriptionCurs 2023-2024es
dc.description.abstractAquest estudi examina el nivell d’activitat física i funcions executives dels alumnes de 1r de Batxillerat i l’efecte que té aquest nivell d’activitat física en les funcions executives. Hi ha evidències que demostren que l’activitat física regular té efectes positius en el cervell i la cognició i en que suggereixen que hi ha millora en les diferents funcions executives a través de diferents mecanismes. Aquest treball justifica la necessitat d’incrementar més hores d’educació física en el currículum de educació secundària post obligatòria, ja que l’efecte positiu de l’activitat física regular en les funcions executives esta correlacionat en la millora del rendiment acadèmic del alumnat. L’estudi està basat en un enfocament correlacional i transversal a través d’un qüestionari per avaluar l’estat físic del alumnat i dos tests per avaluar les funcions executives del alumnat, a partir d’aquí explorem els resultats. La recerca es va dur a terme a un centre acadèmic de Manresa. S’espera que els resultats puguin donar evidències positives sobre l’efecte de l’activitat física en les funcions executives i també poder evidenciar un possible augment en el rendiment acadèmic en els alumnes que obtenen millors resultats en les funcions executives.es
dc.description.abstractThis study examines the level of physical activity and executive functions of 1st year high school students and the effect that this level of physical activity has on executive functions. There is evidence demonstrating that regular physical activity has positive effects on the brain and cognition, suggesting improvement in different executive functions through various mechanisms. This work justifies the need to increase physical education hours in post-compulsory secondary education curricular, as the positive effect of regular physical activity on executive functions is correlated with improved academic performance of students. The study is based on a correlational and cross-sectional approach through a questionnaire to assess the physical state of students and two tests to evaluate the executive functions of students, from which we explore the results. The research was carried out at a High School in Manresa. It is expected that the results may provide positive evidence about the effect of physical activity on executive functions and also demonstrate a possible increase in academic performance in students who achieve better results in executive functions.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent72 p.es
dc.language.isocates
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaes
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherEducació físicaes
dc.subject.otherRendiment escolares
dc.subject.otherEducació secundàriaes
dc.titleTreball Final de Grau – Efecte Activitat Física en les Funcions Executives en Alumnes de 1r de Batxillerates
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.type.versioninfo:eu-repo/updatedVersiones


Fitxers en aquest element

 

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Comparteix a TwitterComparteix a LinkedinComparteix a FacebookComparteix a TelegramComparteix a WhatsappImprimeix