Mostrar el registro sencillo del ítem
Addiccions i dones: anàlisi amb perspectiva de gènere del perfil i la situació de les dones que entren en comunitats terapèutiques
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Hernández Bergillos, Andrea | |
dc.date.accessioned | 2024-12-12T10:10:18Z | |
dc.date.available | 2024-12-12T10:10:18Z | |
dc.date.created | 2024-05 | |
dc.date.issued | 2024-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/8261 | |
dc.description | Curs 2023-2024 | es |
dc.description.abstract | Addiccions i dones: Anàlisi amb perspectiva de gènere del perfil i la situació de les dones que entren en comunitats terapèutiques. La present investigació pretén fer un aprofundiment teòric dels aspectes que engloben la problemàtica de les addiccions en les dones i un estudi de cas tot analitzant amb perspectiva de gènere el perfil i la situació de les dones que accedeixen a una comunitat terapèutica. Aquesta anàlisi s'ha dut a terme a través de l'estudi de les diferències entre homes i dones pel que fa al consum i l'ocupació d'aquest recurs, identificant les barreres amb les quals es troben per poder accedir als centres i la retenció al programa i coneixent la metodologia d'una comunitat terapèutica concreta a partir de les percepcions dels i les professionals entorn de la temàtica. La recerca s'ha dut a terme a partir d'una metodologia qualitativa amb la realització d'entrevistes semiestructurades, a tres professionals i a quatre dones d'una comunitat terapèutica concreta. Les dones han esdevingut un col·lectiu vulnerable a causa de la discriminació al llarg de la història per raons de gènere. Les dones amb addiccions pateixen una doble estigmatització que provoca la dificultat d'accés als programes de tractament. És essencial poder incloure la perspectiva de gènere en tots els programes d'addiccions proporcionant una atenció individualitzada a les dones, oferint espais de qualitat. | es |
dc.description.abstract | Addictions and women: Analysis from a gender perspective of the profile and situation of women who enter therapeutic communities. The present research aims to carry out an in-depth theoretical study of the aspects that encompass the problem of addictions in women and a case study analysing the profile and situation of women who enter a therapeutic community from a gender perspective. This analysis has been carried out through the study of the differences between men and women in terms of consumption and the use of this resource, identifying the barriers they encounter in accessing the centres and retention in the programme, and learning about the methodology of a specific therapeutic community based on the perceptions of the professionals on the subject. The research was carried out using a qualitative methodology with semi-structured interviews with three professionals and four women from a specific therapeutic community. Women have become a vulnerable group due to gender discrimination throughout history. Women with addictions suffer from a double stigmatisation that makes it difficult to access treatment programmes. It is essential to be able to include the gender perspective in all addiction programmes, providing individualised attention to women, offering quality spaces | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 97 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Comunitats terapèutiques | es |
dc.subject.other | Dones | es |
dc.title | Addiccions i dones: anàlisi amb perspectiva de gènere del perfil i la situació de les dones que entren en comunitats terapèutiques | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.type.version | info:eu-repo/updatedVersion | es |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Educació Social [122]