Mostra el registre parcial de l'element
La relació entre l’atenció concentració, les estratègies d’afrontament i les habilitats mindfulness en tennistes adolescents de la Ferrero Tennis Academy
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | García Palomo, Ariadna | |
dc.date.accessioned | 2024-12-20T07:56:52Z | |
dc.date.available | 2024-12-20T07:56:52Z | |
dc.date.issued | 2024-05-07 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/8310 | |
dc.description | Cus 2023-2024 | es |
dc.description.abstract | L’atenció-concentració es defineixen com aquelles variables psicològiques que permeten a un individu centrar el seu focus d’interès en una tasca concreta durant un període de temps més o menys perllongat. Les estratègies d’afrontament, en canvi, fan referència a la manera en què un esportista reacciona o respon a un seguit de situacions adverses. I pel que fa a la tècnica del Mindfulness, aquesta es defineix com una atenció o consciència plena en les experiències presents, sense exercir cap tipus de judici o expectativa. La seva aplicació a l’esport està dotada d’un caràcter innovador, revolucionari i bastant actual. D’aquesta manera, doncs, el present estudi té com a objectiu central observar i analitzar si existeix algun tipus de correlació entre les variables psicològiques d’atenció-concentració i estratègies d’afrontament amb les habilitats Mindfulness en tennistes adolescents d’entre 13 i 20 anys d’edat que entrenen a l’acadèmia de tennis Juan Carlos Ferrero (Villena, Alacant). Per això, es van analitzar les diverses variables en una mostra de 18 jugadors i jugadores mitjançant les proves D2-R, COPE-28 i FFMQ. Es va realitzar un anàlisi correlacional a través del programa estadístic IBM SPSS Statistics 29.0.2. Els resultats obtinguts van mostrar certes correlacions positives entre les habilitats Mindfulness i la realització d’estratègies d’afrontament òptimes davant situacions adverses, sent el contrari que s’ha trobat amb les variables d’atenció-concentració. Per tant, es pot concloure que, tot i que les habilitats Mindfulness i les estratègies d’afrontament es correlacionen positivament, els resultats indiquen que seria necessari un plantejament de programa de Mindfulness per a afavorir els avantatges d'aquesta pràctica en el tennis. | es |
dc.description.abstract | Attention-concentration is defined as those psychological variables that allow an individual to focus his or her interest on a specific task for a more or less prolonged period of time. Coping strategies, on the other hand, refer to the way in which an athlete reacts or responds to a series of adverse situations. And as for the Mindfulness technique, this is defined as full attention or awareness in present experiences, without exercising any type of judgment or expectation. Its application in sport is endowed with an innovative, revolutionary and quite current character. Thus, the main objective of this study is to observe and analyze whether there is any correlation between the psychological variables of attention-concentration and coping strategies with Mindfulness skills in adolescent tennis players between 13 and 20 years of age who train at the Juan Carlos Ferrero tennis academy (Villena, Alicante). Therefore, the different variables were analyzed in a sample of 18 male and female players using the D2-R, COPE-28 and FFMQ tests. A correlational analysis was carried out using the IBM SPSS Statistics 29.0.2 statistical program. The results obtained showed certain positive correlations between Mindfulness skills and the performance of optimal coping strategies in adverse situations, the opposite being found with the attention-concentration variables. Therefore, it can be concluded that, although Mindfulness skills and coping strategies are positively correlated, the results indicate that a Mindfulness program approach would be necessary to favor the advantages of this practice in tennis. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 67 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Atenció plena | es |
dc.subject.other | Tennis | es |
dc.subject.other | Atenció | es |
dc.subject.other | Estratègia | es |
dc.title | La relació entre l’atenció concentració, les estratègies d’afrontament i les habilitats mindfulness en tennistes adolescents de la Ferrero Tennis Academy | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.type.version | info:eu-repo/updatedVersion | es |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
Grau en Psicologia [196]