Relació entre ansietat i rendiment acadèmic en estudiants universitaris
Author
Other authors
Publication date
2024-05-06Abstract
L'objectiu d'aquesta investigació és analitzar l’associació entre els nivells d'ansietat i el rendiment acadèmic en estudiants universitaris, tenint en compte les estratègies d'afrontament, els estímuls estressors i altres variables sociodemogràfiques. Es fa servir un disseny observacional no experimental amb un mostreig no aleatori. La mostra final està formada per 112 estudiants universitaris, i entre els instruments utilitzats s'inclouen l'Inventari d'Ansietat Generalitzada (GAD-7), l'Escala d'Afrontament d'Estrès Acadèmic (A-CEA) i l'Escala d'Estressors Acadèmics. Es calculen mesures d'associació entre les diferents variables d'estudi. S'identifica que un 66,7% dels participants tenen nivells moderats a severs d'ansietat, segons els punts de tall del GAD-7. No s'evidencien associacions significatives entre l'ansietat i el rendiment dels estudiants o les diferents estratègies d'afrontament. Tot i això, es destaca que l'edat i el rendiment acadèmic presenten correlacions significatives, així com els factors estressors i el nivell d'ansietat. En conclusió, abordar l'ansietat en estudiants universitaris no només requereix intervencions específiques a nivell acadèmic i emocional, sinó també un enfocament integral que inclogui la creació d'entorns educatius i de suport que fomentin la resiliència i el benestar emocional, assegurant així un millor rendiment acadèmic i una experiència universitària més positiva.
The aim of this research is to analyze the association between levels of anxiety and academic performance in college students, considering the coping strategies, stressors, and other sociodemographic variables. A non-experimental observational design with non-random sampling is used. The final sample is made up of 112 university students, and the instruments used include the Generalized Answers Inventory (GAD-7), the Academic Stress Faced Scale (A-CEA), and the Academic Stressors Scale. Association measures are calculated between the different study variables. We identified that 66.7% of participants have moderate to severe levels of anxiety, according to tthe cut-off points of the GAD-7. No significant associations are found between anxiety and performance or different coping strategies. However, age and academic performance are significantly associated, as well as stressors and levels of anxiety. In conclusion, addressing anxiety in college students not only requires specific interventions at an academic and emotional level but also a comprehensive approach that includes the design of educational and support environments that foster resilience and emotional well-being, thus ensuring better academic performance and a more positive university experience.
Key
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Ansietat
Rendiment escolar
Universitats -- Estudiants
Pages
71 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Psicologia [196]
Rights
Tots els drets reservats
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca