Una visió dels límits i les sancions en cinc centres residencials d’acció educativa (CRAE)
Author
Other authors
Publication date
2024-05Abstract
En aquest Treball de Final de Grau es realitza un estudi de cas sobre la visió dels límits i les
sancions en cinc centres residencials d’acció educativa (CRAE) amb el propòsit d’abordar
aquesta temàtica, coneixent-ne la importància i conscienciar els i les professionals vinculats
a l’educació social, ja que les normes i els límits són bàsics per viure en societat, i en aquest
cas, bàsics per la convivència del centre.
En aquesta recerca poso èmfasi en les diferents formes per gestionar els incompliments dels
deures de convivència i de les normes del centre, quins són els conflictes més complexos de
resoldre, quines són les sancions o mesures educatives que s’utilitzen més sovint i quina és
la millor actuació, actituds i aptituds dels i les professionals davant aquesta temàtica. Les
dades s’han obtingut principalment a través de la tècnica de l'entrevista. Aquesta m’ha permès
extreure uns resultats i unes conclusions, les quals remarquen la importància d’abordar
aquest tema amb l’objectiu de protegir i millorar el benestar tant personal com social dels
infants i adolescents i garantir-ne els seus drets i responsabilitats.
In this thesis, a case study is carried out on the vision of limits and sanctions in five residential
centers of educational action (CRAE) with the purpose of addressing this issue, knowing its
importance and raising awareness among the professionals linked to social education, since
rules and limits are basic for living in society, and in this case, basic for the day to day in the
center.
In this research I emphasize the different ways to manage breaches of coexistence duties and
the rules of the center, which are the most complex conflicts to resolve, which are the sanctions
or educational measures that are used most often and what is the better performance,
attitudes and skills of professionals in this subject. The data has been obtained mainly through
the interview technique. This has allowed me to draw some results and conclusions, which
emphasize the importance of addressing this issue with the aim of protecting and improving
both the personal and social well-being of children and teenagers and guaranteeing their rights
and responsibilities.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Centres residencials d'acció educativa
Pages
158 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Educació Social [110]
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca