dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Empresa i Comunicació | |
dc.contributor.author | Puig Ardila, Joel | |
dc.date.accessioned | 2025-01-08T07:41:24Z | |
dc.date.available | 2025-01-08T07:41:24Z | |
dc.date.created | 2024-05 | |
dc.date.issued | 2024-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/8331 | |
dc.description | Curs 2023-2024 | es |
dc.description.abstract | La indústria musical es troba en un panorama canviant on les noves tecnologies i la
digitalització han suposat una reestructuració i un canvi de model de negoci d’aquesta.
El negoci del disc està arribant a la seva fi i els artistes, grups musicals, professionals i
discogràfiques s’han hagut de reinventar per buscar noves formes de comercialització de
la música.
En aquest context, en el present treball s’estudia i s’analitza l’ús i, conseqüentment, la
influència de la comunicació i el màrqueting a l’hora de promocionar els productes
musicals actualment. Amb l’extinció del negoci i model tradicional de la indústria musical,
la comunicació digital ha passat a ser la via de promoció de la majoria d’artistes. A part,
la intervenció de professionals de la comunicació per estudiar el context de cada artista
o grup musical i desenvolupar les estratègies correctes en cada moment és cada dia més
essencial i diferencial.
Més concretament, el focus de la investigació en aquest projecte és estudiar diferents
estratègies de comunicació d’artistes de música urbana en català. Amb entrevistes en
profunditat a cinc perfils transcendentals en el panorama musical urbà català, l’estudi de
les xarxes socials i l’anàlisi de la creació de marca o identitat d’un artista, s’ha demostrat
la importància i influència que ha passat a tenir avui dia la comunicació i el màrqueting a
l’hora de promocionar satisfactòriament la música que es llança al mercat | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 88 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Comunicació | es |
dc.subject.other | Màrqueting | es |
dc.subject.other | Català | es |
dc.subject.other | Música | es |
dc.title | La importància de la comunicació i el màrqueting en l’èxit dels artistes musicals urbans en català | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.type.version | info:eu-repo/updatedVersion | es |