Mostrar el registro sencillo del ítem
Ús de les aplicacions mòbils com a eina educativa en els pacients amb diabetis tipus 2: revisió bibliogràfica sistematitzada
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar | |
dc.contributor.author | Ramon Gomez, Xisca | |
dc.date.accessioned | 2025-01-09T09:56:01Z | |
dc.date.available | 2025-01-09T09:56:01Z | |
dc.date.created | 2024-04 | |
dc.date.issued | 2024-04 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/8346 | |
dc.description | Curs 2023-2024 | es |
dc.description.abstract | Introducció: La DM2 és una malaltia crònica en constant augment mundialment. L'educació i l'autocontrol són fonamentals per a aconseguir un control metabòlic adequat. L’increment en l'ús d'aplicacions mòbils les converteix en una potent eina per a l’atenció mèdica personalitzada. Objectius: Sintetitzar l’evidència científica sobre l’impacte en la salut de les aplicacions mòbils utilitzades com a eina educativa en el maneig i control de les persones amb DM2. Específicament, avaluar l’eficàcia de les aplicacions en els paràmetres de salut identificats i examinar les característiques d’aquestes aplicacions. Metodologia: Es realitza una cerca bibliogràfica d’articles publicats des del 2018 fins a 2024 a les bases de dades: PubMed i Scopus. Resultats: S’han identificat 13 articles: 8 assajos clínics i 5 estudis pilot. Gran diversitat d’aplicacions i funcionalitats que s’avalua l’impacte amb varietat de paràmetres en salut i la majoria avaluaven l’impacte en la HbA1c. Discussió: les aplicacions mòbils com a eina educativa mostren resultats prometedors, però cal abordar algunes limitacions. Es necessita més investigació per avaluar l'efectivitat a llarg termini. Conclusions: Les aplicacions poden millorar la gestió i reduir la HbA1c millorant la qualitat de vida de les persones amb DM2. | es |
dc.description.abstract | Introduction: DM2 is a chronic disease steadily increasing worldwide. Education and self management are crucial to achieve adequate metabolic control. The rise in the use of mobile applications makes them a powerful tool for personalized medical care. Objectives: To synthesize the scientific evidence on the health impact of mobile applications used as an educational tool in the management and control of individuals with type 2 diabetes. Specifically, to evaluate the effectiveness of applications on identified health parameters and examine the characteristics of these Applications. Methodology: A bibliographic search of articles published from 2018 to 2024 was conducted in the databases: PubMed and Scopus. Results: 13 articles have been identified: 8 clinical trials and 5 pilot studies. There is a wide diversity of applications and functionalities that evaluate the impact with a variety of health parameters, with the majority assessing the impact on HbA1c. Discussion: Mobile applications as an educational tool show promising results, but some limitations need to be addressed. Further research is needed to assess long-term effectiveness. Conclusions: Applications can enhance management and reduce HbA1c, improving the quality of life for individuals with type 2 diabetes. Keywords: Mobile applications, Type 2 Diabetes Mellitus, Mobile Health, Type 2 Diabetes | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 48 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Diabetis | es |
dc.subject.other | Aplicacions mòbils | es |
dc.subject.other | Salut | es |
dc.title | Ús de les aplicacions mòbils com a eina educativa en els pacients amb diabetis tipus 2: revisió bibliogràfica sistematitzada | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.type.version | info:eu-repo/updatedVersion | es |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Infermeria [108]