Desenvolupament d’una bancada per a certificar una planta motora d’aviació
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2024-05Resumen
Aquest Treball Final de Grau presenta el desenvolupament d’una bancada per a la certificació de
la planta motora del dron Flyox, una aeronau no tripulada de 4000 kg creada per l’empresa
Singular Aircraft. En un context on els “UAV” estan revolucionant sectors com l’agricultura, la
logística, la vigilància i l’extinció d’incendis, assegurar la seguretat i fiabilitat dels seus
components és fonamental. Per això, aquest projecte es centra en complir amb les estrictes
normatives internacionals de l'EASA i l'OTAN.
El projecte es divideix en diverses fases. Primer, juntament amb l’empresa, es defineixen tots els
detalls de la planta motora, incorporant canvis innovadors respecte a la versió anterior, i
s’analitzen els requisits de la certificació per identificar les necessitats específiques del Flyox.
També s’analitzen les regulacions dels assajos i es defineix un programa per a certificar la planta
motora davant les estrictes regulacions imposades per l’EASA.
Seguidament, es dissenyen dues bancades modulars, una per al motor i una altra per a l'hèlix.
Aquestes són adaptables i desmuntables, permetent la prova de diferents configuracions de motors
i hèlixs. A continuació, es desenvolupa un programa d’assajos de resistència basant-se en la
normativa establerta per l’OTAN. En aquest estudi, es defineixen les càrregues i simulacions amb
elements finits per validar el disseny. Aquestes simulacions MEF asseguren que les estructures
dissenyades suportin les càrregues i tensions durant les proves reals.
A més, s’elabora un pla de fabricació detallat que inclou la compra de materials i el procediment
de fabricació i muntatge, assegurant una construcció efectiva i eficient de les bancades.
Seguidament, s’utilitza un diagrama de Gantt per planificar i organitzar el projecte, permetent
estimar la durada total del projecte. Finalment s’inclou un pressupost estimat del projecte, des de
que s’inicia fins que es realitzen els test per a certificar la planta motora, fora del abast del projecte.
iii
Els resultats obtinguts al projecte demostren que el banc de proves dissenyat és viable tant
tècnicament com econòmicament, complint amb totes les normatives internacionals i
proporcionant una solució innovadora per a l’ús de motors d’automoció en l’àmbit aeronàutic.
Finalment, es conclou amb la descripció de possibles vies per a la continuació i millora del
projecte, assegurant que la solució planificada sigui adaptable i eficient per a futures aplicacions
en la indústria de l'aviació no tripulada
This Final Degree Project presents the development of a test bench for the certification of the
Flyox drone's powerplant, a 4000 kg unmanned aircraft created by the company Singular Aircraft.
In a context where UAVs are revolutionizing sectors such as agriculture, logistics, surveillance,
and firefighting, ensuring the safety and reliability of their components is essential. Therefore,
this project focuses on complying with the strict international regulations of EASA and NATO.
The project is divided into several phases. First, together with the company, all the details of the
powerplant are defined, incorporating innovative changes compared to the previous version, and
the certification requirements are analysed to identify the specific needs of the Flyox. The
regulations for testing are also analysed, and a program is defined to certify the powerplant under
the strict regulations imposed by EASA.
Next, two modular test benches are designed, one for the engine and one for the propeller. These
are adaptable and detachable, allowing for the testing of different engine and propeller
configurations. Following this, a resistance testing program is developed based on the standards
established by NATO. In this study, the loads and finite element simulations are defined to
validate the design. These FEM simulations ensure that the designed structures can withstand the
loads and stresses during real tests.
Additionally, a detailed manufacturing plan is developed, which includes the procurement of
materials and the manufacturing and assembly procedures, ensuring effective and efficient
construction of the test benches. Subsequently, a Gantt chart is used to plan and organize the
project, allowing for the estimation of the total project duration. Finally, an estimated project
budget is included, from the start to the testing for powerplant certification, which is beyond the
scope of the project.
v
The results obtained in the project demonstrate that the designed test bench is technically and
economically viable, complying with all international regulations and providing an innovative
solution for the use of automotive engines in the aerospace field. Finally, the project concludes
with a description of different ways to continue and improve the project, ensuring that the planned
solution is adaptable and efficient for future applications in the unmanned aviation industry.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Aeronaus
Innovacions tecnològiques
Páginas
87 p.
Publicado por
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2023-2024
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats