Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat de Medicina
dc.contributor.authorEsteban Valverde, Eva
dc.date.accessioned2025-01-17T13:40:44Z
dc.date.available2025-01-17T13:40:44Z
dc.date.created2024-05
dc.date.issued2024-05-23
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/8433
dc.descriptionCurs 2023-2024es
dc.description.abstractEls primers auxilis són l'atenció inicial brindada en resposta a una malaltia o lesió aguda, amb els objectius de preservar la vida, alleujar el sofriment, prevenir el deteriorament i promoure la recuperació. La nostra hipòtesi és que la incorporació d'una aplicació mòbil en una intervenció formativa en primers auxilis per a estudiants de pregrau millorarà la seva adquisició de coneixements en aquestes situacions. Els objectius de l'estudi són dissenyar i avaluar l'acompliment d'un programa de capacitació en primers auxilis recolzat en eines de tecnologies de la informació i la comunicació. El contingut d'aprenentatge comprèn tres temes: crisis convulsives, suport vital bàsic amb desfibril·lació automàtica i obstrucció de les vies respiratòries. La metodologia és un format híbrid, amb material teòric en línia complementat amb sessions de formació síncrones mitjançant simulació. Per a avaluar la intervenció es van realitzar proves de continguts teòrics i simulacions d'acompliment abans i després de la capacitació. Els resultats van mostrar una millora significativa en el coneixement de primers auxilis després de la intervenció. Els participants van qualificar positivament l'aplicació i van guanyar confiança per a respondre a una emergència.es
dc.description.abstractLos primeros auxilios son la atención inicial brindada en respuesta a una enfermedad o lesión aguda, con objetivos de preservar la vida, aliviar el sufrimiento, prevenir el deterioro y promover la recuperación. Nuestra hipótesis es que la incorporación de una aplicación móvil en una intervención formativa en primeros auxilios para estudiantes universitarios mejorará su adquisición de conocimientos en estas situaciones. Los objetivos del estudio son diseñar y evaluar el desempeño académico de un programa de capacitación en primeros auxilios apoyado en herramientas de tecnologías de la información y las comunicaciones. 4 El contenido de aprendizaje comprende tres temas: crisis convulsivas, soporte vital básico con desfibrilación automática y obstrucción de las vías respiratorias. La metodología fue un formato híbrido, con material teórico online complementado con sesiones de formación síncronas mediante simulación. Para evaluar la intervención se realizaron pruebas de contenidos teóricos y simulaciones de desempeño antes y después de la capacitación. Los resultados mostraron una mejora significativa en el conocimiento de primeros auxilios después de la intervención. Los participantes calificaron positivamente la aplicación y ganaron confianza para responder a una emergencia.es
dc.description.abstractFirst aid is the initial care provided in response to acute illness or injury, with objectives to preserve life, alleviate suffering, prevent deterioration, and promote recovery. Our hypothesis is that incorporating a mobile application into a first aid training intervention for undergraduate students will enhance their knowledge acquisition in these situations. The objectives of the study are to design and evaluate the academic performance of a first aid training program supported by information and communication technology tools. The learning content comprises three topics: seizure crises, basic life support with automated defibrillation, and airway obstruction. The methodology was a hybrid format, with online theoretical material complemented by synchronous training sessions through simulation. To evaluate the intervention, theoretical content tests and performance simulations were conducted before and after the training. The results showed a significant improvement in first aid knowledge after the intervention. The participants rated the application positively and gained confidence in responding to an emergency.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent59 p.es
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaes
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherPrimers auxilises
dc.subject.otherAplicacions mòbilses
dc.titleDesign and performance of an information and communication technology-supported first aid training intervention aimed at undergraduate studentses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesses
dc.type.versioninfo:eu-repo/updatedVersiones


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint