L’acompanyament que l’educador/a social fa a les famílies, durant l’ingrés i estada del seu familiar que pateix la malaltia d’alzheimer, a la residència
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2024-05-05Resum
Dins aquesta recerca, es podrà veure, quin acompanyament porten a terme els i les
professionals, concretament la figura de l'educador/a social, a les residències de gent gran,
a les famílies que tenen el seu familiar amb la malaltia d'Alzheimer. Durant l'ingrés en aquest
servei, és un moment molt important per aquestes famílies, ja que és un pas molt complicat
que han hagut de fer. Per tant, s'ha de poder fer bon seguiment perquè tant la persona
resident com el seu nucli més proper, puguin tenir un bon ingrés i estada. Aquest treball s'ha
centrat a poder aconseguir la mirada dels professionals, i també donar visibilitat i veu a les
famílies que han passat o estan passant per aquest procés.
A través de la metodologia qualitativa, s'ha pogut obtenir resultats molt enriquidors de tots
els/les participants, explicant la seva història. També, professionals de l'Educació Social, es
podran veure reflectits en aquest procés i tenir presents quines són les seves funcions i quin
paper tenen en aquest procés.
Within this research, it will be possible to see what accompaniment is carried out by the
professionals, specifically the figure of the social educator, in the residences of elderly
people, in the families who have a relative with Alzheimer's disease. Admission to this service
is a very important moment for these families, as it is a very complicated step that they have
had to take. Therefore, it must be possible to provide good follow-up so that both the resident
and their family nucleus can have a good admission and stay. This work has focused on
being able to get the perspective of the professionals, as well as giving visibility and a voice
to the families who have gone through or are going through this process.
Through qualitative methodology, it has been possible to obtain very enriching results from all
the participants, explaining their story. Also, Social Education professionals will be able to see
themselves reflected in this process and be aware of their functions and their role in this
process.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Alzheimer
Residències de persones grans
Educadors socials
Pàgines
230 p.
Publicat per
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2023-2024
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Grau en Educació Social [110]
Drets
Tots els drets reservats