Impacte dels hàbits del son en infants de 8-10 anys en atenció i memòria
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2024-06Resum
La quantitat i qualitat del son dels nens es relaciona amb el seu rendiment cognitiu, especialment en la memòria de treball, i un dèficit d'hores de son o problemes relacionats generen una major incidència de problemes d'atenció i impulsivitat. El present estudi investiga la relació entre aspectes quantitatius del son i l'atenció i memòria en nens de 8 a 10 anys. Un total de 15 infants (7 nens i 8 nenes) procedents de diversos centres educatius i sense alteracions patològiques que afectessin el son van ser avaluats, a través d'una entrevista estructurada presentada als cuidadors, respecte als seus hàbits i hores de son. Paral·lelament, es va avaluar l'atenció i la memòria de treball a través de proves psicomètriques com l'ENFEN, D2 i Test figura de Rey. Els resultats no mostren una relació envers els resultats en els nens amb menys hores de son, però si es detecta que l'hàbit de llegir abans de dormir manté una relació correlacional amb aquestes funcions executives. També s'avaluen aquells hàbits que afecten el son, i es va detectar que les pantalles presenten una correlació amb la latència del son, estant present en la majoria d'infants la Televisió com a rutina abans de dormir. Es conclou que mantenir uns hàbits del son adequats a l'edat contribueix al desenvolupament cognitiu positiu, i aquells inadequats generen un impacte negatiu en el son.
The quantity and quality of children's sleep is related to their cognitive performance, especially in working memory, and a deficit of hours of sleep or related problems generates a higher incidence of attention problems and impulsivity. This study investigates the relationship between quantitative aspects of sleep and attention and memory in children aged 8 to 10 years. A total of 15 children (7 boys and 8 girls) from various educational centers and without pathological alterations that affected sleep were evaluated through a structured interview presented to the caregivers, regarding their habits and hours of sleep. At the same time, attention and working memory were evaluated through psychometric tests such as ENFEN, D2 and Rey's figure test. The results do not show a relation between results in children with fewer sleeping hours, but it has been detected that the habit of reading before bed has a correlation with these executive functions. Those habits that affect sleep are also evaluated, and it has been proved that screens has a correlation with sleep latency, being watching the television is a routine before sleep for most children. It is concluded that maintaining age-appropriate sleep habits contributes to positive cognitive development, and inappropriate ones generate a negative impact on sleep.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Hàbits del son
Memòria en els infants
Pàgines
51 p.
Publicat per
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2023-2024
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Grau en Psicologia [196]
Drets
Tots els drets reservats