Mostrar el registro sencillo del ítem
Concepció de la inclusió escolar
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Iglesias Berruezo, Ana Maria | |
dc.date.accessioned | 2025-01-27T11:20:21Z | |
dc.date.available | 2025-01-27T11:20:21Z | |
dc.date.created | 2024-05 | |
dc.date.issued | 2024-05-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/8498 | |
dc.description | Curs 2023-2024 | es |
dc.description.abstract | Aquest estudi aborda les concepcions que presenten els professionals educatius, sobre la inclusió educativa i com aquesta pot influir en els processos d'ensenyament i aprenentatge i, per tant, en les pràctiques educatives. La investigació segueix un paradigma interpretatiu, a partir d'una aproximació qualitativa, realitzant dos estudis de cas a dos centres educatius. Els resultats mostren variabilitat de concepcions entre els docents respecte a les diferències individuals. Predominen enfocaments innatistes a C1 i integradors a C2. S’identifica incoherència entre el discurs i la pràctica educativa. Concloent, és necessari minimitzar i eliminar les barreres i promoure facilitadors que afavoreixen els processos d’inclusió. | es |
dc.description.abstract | This study addresses the conceptions that educational professionals have, about educational inclusion and how this can influence teaching and learning processes and, therefore, educational practices. The research follows an interpretative paradigm, based on a qualitative approach, carrying out two case studies in two educational centers. The results show variability of conceptions among teachers with respect to individual differences. Innate approaches to C1 and integrators to C2 predominate. Incoherence is identified between discourse and educational practice. In conclusion, it is necessary to minimize and eliminate barriers and promote facilitators that favor inclusion processes. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 422 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.subject.other | Educació inclusiva | es |
dc.subject.other | Aprenentatge | es |
dc.title | Concepció de la inclusió escolar | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | es |
dc.type.version | info:eu-repo/updatedVersion | es |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Psicologia [196]