Videojocs i agressivitat
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2024Resum
En els darrers anys, la popularitat dels videojocs ha crescut de manera exponencial,
amb milers de milions de jugadors arreu del món. Per això, resulta fonamental
conèixer l’impacte que aquestes poden tenir sobre la salut mental dels seus usuaris,
especialment en els seus nivells d’agressivitat. L’objectiu principal d’aquest estudi ha
sigut, doncs, caracteritzar l’ús de videojocs població universitària de Catalunya, i
comprovar si n’existeix una relació amb la conducta agressiva. Per a portar-ho a
terme, s’ha fet servir una metodologia d’investigació ex-post-facto, en què s’ha
administrat una bateria de tests a una mostra de 41 estudiants universitaris per tal
de poder explorar quin ús dels videojocs fan així com avaluar la seva conducta
agressiva. S’ha observat que existeix una correlació directa positiva entre l’ús de
videojocs i l’agressivitat, en particular l’agressivitat física, l’hostilitat i la ira. També
s’ha observat que els participants tendeixen a jugar a un tipus i modalitats de
videojocs que poden fomentar la conducta agressiva, específicament videojocs
d’acció amb contingut explícit i competitius.
In recent years, the popularity of video games has grown exponentially, with billions
of players around the world. Therefore, it is essential to know the impact these can
have on the mental health of their users, especially in their levels of aggression. The
main objective of this study has been to characterize the use of video games
university population of Catalonia (Spain), and to check if there is a relationship with
aggressive behavior. To carry it out, an ex-post-facto research methodology has
been used, in which a battery of tests has been administered to a sample of 41
university students in order to explore what use of video games they make, as well
as to evaluate their aggressive behavior. It has been observed that there is a direct
positive correlation between the use of video games and aggression, in particular
physical aggression, hostility and anger. It has also been observed that participants
tend to play a type and modalities of video games that can encourage aggressive
behavior, namely action video games with explicit content and competitive styles.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Videojocs
Impacte
Estudiants universitaris
Catalunya
Pàgines
70 p.
Publicat per
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2023-2024
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Grau en Psicologia [196]
Drets
Tots els drets reservats