Mostra el registre parcial de l'element
Videojocs i agressivitat
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Solà Vilardell, Bernat | |
dc.date.accessioned | 2025-01-27T12:32:33Z | |
dc.date.available | 2025-01-27T12:32:33Z | |
dc.date.created | 2024 | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/8500 | |
dc.description | Curs 2023-2024 | es |
dc.description.abstract | En els darrers anys, la popularitat dels videojocs ha crescut de manera exponencial, amb milers de milions de jugadors arreu del món. Per això, resulta fonamental conèixer l’impacte que aquestes poden tenir sobre la salut mental dels seus usuaris, especialment en els seus nivells d’agressivitat. L’objectiu principal d’aquest estudi ha sigut, doncs, caracteritzar l’ús de videojocs població universitària de Catalunya, i comprovar si n’existeix una relació amb la conducta agressiva. Per a portar-ho a terme, s’ha fet servir una metodologia d’investigació ex-post-facto, en què s’ha administrat una bateria de tests a una mostra de 41 estudiants universitaris per tal de poder explorar quin ús dels videojocs fan així com avaluar la seva conducta agressiva. S’ha observat que existeix una correlació directa positiva entre l’ús de videojocs i l’agressivitat, en particular l’agressivitat física, l’hostilitat i la ira. També s’ha observat que els participants tendeixen a jugar a un tipus i modalitats de videojocs que poden fomentar la conducta agressiva, específicament videojocs d’acció amb contingut explícit i competitius. | es |
dc.description.abstract | In recent years, the popularity of video games has grown exponentially, with billions of players around the world. Therefore, it is essential to know the impact these can have on the mental health of their users, especially in their levels of aggression. The main objective of this study has been to characterize the use of video games university population of Catalonia (Spain), and to check if there is a relationship with aggressive behavior. To carry it out, an ex-post-facto research methodology has been used, in which a battery of tests has been administered to a sample of 41 university students in order to explore what use of video games they make, as well as to evaluate their aggressive behavior. It has been observed that there is a direct positive correlation between the use of video games and aggression, in particular physical aggression, hostility and anger. It has also been observed that participants tend to play a type and modalities of video games that can encourage aggressive behavior, namely action video games with explicit content and competitive styles. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 70 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.subject.other | Videojocs | es |
dc.subject.other | Impacte | es |
dc.subject.other | Estudiants universitaris | es |
dc.subject.other | Catalunya | es |
dc.title | Videojocs i agressivitat | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | es |
dc.type.version | info:eu-repo/updatedVersion | es |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
Grau en Psicologia [196]