Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar
dc.contributor.authorOrtega Moreno, Clara
dc.date.accessioned2025-01-30T08:59:35Z
dc.date.available2025-01-30T08:59:35Z
dc.date.created2024-04
dc.date.issued2024-04-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/8537
dc.descriptionCurs 2023-2024es
dc.description.abstractIntroducció: Les tècniques de distracció consPtueixen el primer nivell en el tractament del dolor a pediatria. Es tracta d’una tècnica de gesPó cogniPu-conductual, que té com a finalitat desviar l’atenció del pacient d’un esUmul estressant cap a un esUmul agradable, i conseqüentment reduir el dolor i l’ansietat davant la punció venosa. Actualment, el dolor en l’edat pediàtrica ha estat reconegut com un problema comú i la millora del seu control és de gran interès pels professionals sanitaris. Objec1u/s: L’objecPu principal és analitzar l’efecPvitat de les tècniques de distracció en la reducció del dolor i l’ansietat davant de la punció venosa en infants d’entre 5 i 10 anys. Metodologia: Es realitzarà un assaig clínic, aleatoritzat i controlat simple cec (estudi quanPtaPu), a l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona. ParPciparan 150 persones dividides en tres grups: Grup control (n=50), que rebran se’ls realitzarà la tècnica convencional (punció venosa convencional) i dos grups experimentals o d’intervenció (1. Punció venosa amb la intervenció de la realitat virtual (n=50), 2. Punció venosa amb la intervenció de les cartes de distracció (n=50)). La població d’estudi seran les persones que compleixin els criteris d’inclusió. S’uPlitzaran escales pel registre de les dades que s’avaluaran. Limitacions de l’estudi: Resultats no generalitzables a totes les poblacions pediàtriques ni a altres procediments invasius, variabilitat de resposta individual, dificultat en la mesura de l’ansietat i no es pot assegurar l’èxit en segones ocasions.es
dc.description.abstractIntroduc1on: DistracPon techniques are the first level in the treatment of paediatric pain. It is a cogniPve-behavioural management technique, which aims to divert the paPent's akenPon from a stressful sPmulaPon to a pleasant sPmulaPon, and consequently reduce pain and anxiety before the venous puncture. Nowadays, pain in the paediatric age group has been recognised as a common problem and improving its control is of great interest to health professionals. Objec1ve(s): The main objecPve is to analyse the effecPveness of distracPon techniques in reducing pain and anxiety before venepuncture in children aged between 5 and 10 years. Methodology: A randomised, controlled clinical trial (quanPtaPve study) will be carried out at Sant Joan de Déu Hospital in Barcelona. A total of 150 people will parPcipate divided into three groups: the control group (n=50), who will undergo the convenPonal technique (convenPonal venous puncture) and two experimental or intervenPon groups (1. Venous puncture with the intervenPon of virtual reality (n=50), 2. The study populaPon will be people who meet the inclusion criteria). Scales will be used to record the data to be evaluated. Limita1ons of the study: Results not generalisable to all paediatric populaPons or to other invasive procedures, variability of individual response, difficulty in measuring anxiety and it is not possible to ensure success on second occasionses
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent45 p.es
dc.language.isocates
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaes
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherInfantses
dc.subject.otherDolores
dc.subject.otherAnsietates
dc.subject.otherUrgències en pediatriaes
dc.titleEfectivitat de les tècniques de distracció en la reducció del dolor i l'ansietat davant la tècnica de punció venosa a urgències pediàtriqueses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesses
dc.type.versioninfo:eu-repo/updatedVersiones


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir