Disseny d’una aplicació per millorar la detecció dels símptomes de l’ictus
Author
Other authors
Publication date
2024-04Abstract
Stroke is the second leading cause of death and the first cause of disability in Europe. If
we take a closer look at our country, in Spain we see that it is the second leading cause
of death in households and the first in women. If we add to all this the health impact
caused by this disease, as it accounts for more than 70% of neurological admissions
and is responsible for between 3% and 6% of health disease, we can say that stroke is
a very relevant disease and must be taken into account.
Therefore, this study is based on providing health education to society on the rapid and
effective recognition of stroke symptoms. This education will be provided through the
development of an application that will use gamification to reach as many users as
possible.
The main objective is to create a gamification application aimed at increasing
knowledge and effectiveness in the primary detection of stroke symptoms.
The methodology of this work is based on a quantitative, analytical, cross-sectional,
observational and prospective study. The results of the application's users are analysed
to see the best in the detection of stroke symptoms.
The limitations of this study are a small sample size, a bias of the sample, user
experience and environment.
L'ictus és la segona causa de mort i la primera causa de discapacitat a Europa, si
mirem de més a prop el nostre país, a Espanya veiem que és la segona causa de mort
en homes i la primera en dones. Si a tot això li sumem l'impacte sanitari que provoca
aquesta malaltia, com que suposa el 70% dels ingressos neurològics i és responsable
entre el 3% i el 6% de la despesa sanitària, podem dir que l'ictus és una malaltia molt
rellevant i que s'ha de tindre present.
Per això aquest estudi es basa en l'educació sanitària a la societat per la detecció
ràpida i eficaç dels símptomes de l'ictus, aquesta educació sanitària es realitzarà a
través del disseny d'una aplicació que utilitzarà els beneficis de la gamificació per
arribar al màxim d'usuaris possibles.
L'objectiu principal és dissenyar una aplicació de gamificació destinada a millorar els
coneixements i l'eficàcia en la detecció primerenca dels símptomes de l'ictus.
La metodologia d'aquest treball, es basa en un estudi quantitatiu, analític, transversal,
observacional i prospectiu. On s'analitzaran els resultats dels usuaris a l'aplicació, per
veure la millora en la detecció dels símptomes de l'ictus.
Les limitacions d'aquest estudi són tindre un biaix a la mostra, l'experiència anterior de
l'usuari i el seu entorn
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Ictus
Gamificació
Símptomes
Pages
52 p.
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Infermeria [108]
Rights
Tots els drets reservats