Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorRodriguez Bajaña, Kelly Mishelle
dc.date.accessioned2025-02-05T10:46:12Z
dc.date.available2025-02-05T10:46:12Z
dc.date.created2024-05
dc.date.issued2024-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/8583
dc.descriptionCurs 2023-2024es
dc.description.abstractLes xarxes socials s’utilitzen cada vegada més freqüentment, prenent un paper significatiu en la vida dels adolescents i influint en la seva forma de comunicar-se, relacionar-se i viure. En particular, TikTok s’ha començat a consolidar com una de les xarxes socials de major creixement entre la població adolescent. És per aquest motiu que el present estudi té com a objectiu principal caracteritzar l’ús de TikTok en estudiants de secundària i estudiar la seva relació amb la imatge corporal i l’autoestima dels estudiants. Per assolir aquest objectiu, es va administrar una bateria de 4 qüestionaris en línia a una mostra de 155 estudiants de secundària, el primer qüestionari de caracterització de l’ús de TikTok, el segon Smartphone Addiction Scale, Short Version, el qual mesura indicadors d'addicció al Smartphone, el tercer l’Escala d’Autoestima de Rosenberg, que avalua l’autoestima dels participants, i finalment, el Spanish Body Image State Scale, el qual mesura l’estat avaluatiu/afectiu de la imatge personal. Els resultats del present estudi apunten que part de la població adolescent pot està fent un ús problemàtic de TikTok. A més, s’ha trobat una relació significativa entre un major ús de TikTok i una pitjor percepció de la imatge corporal i una menor autoestima.es
dc.description.abstractSocial networks are increasingly being used, playing a significant role in the lives of adolescents and influencing their way of communicating, relating, and living. In particular, TikTok has begun to establish itself as one of the fastest-growing social networks among the adolescent population. For this reason, the present study aims to characterize the use of TikTok in high school students and examine its relationship with student’s body image and self-esteem. To achieve this objective, a battery of 4 online questionnaires was administered to a sample of 155 high school students. The first questionnaire aimed to characterize the use of TikTok, the second used the Smartphone Addiction Scale - Short Version, which measures indicators of smartphone addiction, the third used the Rosenberg Self-Esteem Scale to assess participants' self-esteem, and finally, the Spanish Body Image State Scale, which measures the evaluative/affective state of personal image. The results of this study indicate that a significant portion of the adolescent population may be engaging in problematic use of TikTok. Additionally, a significant relationship was found between increased TikTok usage and poorer perception of body image and lower self-esteem.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent63 p.es
dc.language.isocates
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaes
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherXarxes socialses
dc.subject.otherImatge del propi cos en els adolescentses
dc.subject.otherAutoestima en els adolescentses
dc.titleTiktok: els efectes en la imatge corporal i l’autoestima dels adolescentses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesses
dc.type.versioninfo:eu-repo/updatedVersiones


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint