dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Escudé Pujol, Montse | |
dc.date.accessioned | 2025-02-12T12:15:32Z | |
dc.date.available | 2025-02-12T12:15:32Z | |
dc.date.created | 2024-11 | |
dc.date.issued | 2024-11-29 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/8594 | |
dc.description | Curs 2023-2024 | es |
dc.description.abstract | En aquest estudi s’investiga sobre la diversitat cultural en l’àmbit d’Educació Física a les
escoles de primària de Catalunya. L’objectiu principal és identificar la influència de la diversitat
cultural en la dinàmica de les classes d'Educació Física i determinar estratègies
pedagògiques per fomentar la inclusió i la comprensió intercultural entre els
alumnes. Mitjançant una metodologia qualitativa basada en la recerca bibliogràfica i l’anàlisi
d’una entrevista a una docent d’Educació Física, es detecten reptes com la vestimenta, les
normes culturals i les barreres idiomàtiques. També es proposen estratègies com el treball
cooperatiu i l’aprenentatge basat en projectes. Els resultats mostren que l’Educació Física és
un espai inclusiu on el joc supera barreres culturals i lingüístiques, afavorint la inclusió i la
cohesió del grup. Aquest treball conclou amb la necessitat de formació contínua per als
docents per tal que puguin gestionar amb èxit la diversitat cultural. | es |
dc.description.abstract | This study investigates cultural diversity in the field of Physical Education in primary schools
in Catalonia. The main objective is to identify the influence of cultural diversity in the dynamics
of Physical Education classes and to determine pedagogical strategies to promote inclusion
and intercultural understanding among students. Using a qualitative methodology based on
bibliographical research and the analysis of an interview with a Physical Education teacher,
challenges such as dress, cultural norms and language barriers are detected. Strategies such
as cooperative work and project-based learning are also proposed. The results show that
Physical Education is an inclusive space in which play overcomes cultural and linguistic
barriers, favoring inclusion and group cohesion. This work concludes with the need for
continuous training for teachers so that they can successfully manage cultural diversity. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 41 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Pluralisme cultural | es |
dc.subject.other | Educació física | es |
dc.title | Percepció docent sobre l'Educació Física com a eina d'inclusió intercultural | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.type.version | info:eu-repo/updatedVersion | es |