Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Didàctica de les Arts i les Ciències
dc.contributorUniversitat de Barcelona
dc.contributor.authorSabido Codina, Judit
dc.contributor.authorCallarisa Mas, Joan
dc.contributor.authorDurna, Feride
dc.date.accessioned2025-03-17T08:08:35Z
dc.date.available2025-03-17T08:08:35Z
dc.date.created2024
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationSabido-Codina, J., Callarisa, J., & Durna, F. (2024). Els vigatans als camps de concentració nazis: una proposta didàctica des d’una perspectiva multidimensional. Ebre 38, 14(14), 243–259. https://doi.org/10.1344/ebre38.2024.14.48203es
dc.identifier.issn1885-2580
dc.identifier.issn1696-2672
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/8665
dc.description.abstractAquest estudi presenta una proposta didàctica innovadora enfocada en la integració de la memòria històrica i el patrimoni de conflicte dins el currículum educatiu, emprant com a eix el projecte Stolpersteine, que commemora les víctimes del nazisme mitjançant la instal·lació de llambordes commemoratives. La proposta promou una anàlisi multidimensional d'esdeveniments històrics conflictius, amb l'objectiu de desenvolupar una ciutadania crítica i compromesa. A través de l'elaboració de rutes històriques al voltant de les Stolpersteine a Vic, aquest enfocament pedagògic facilita la connexió entre el passat conflictiu i el present social i polític, i incentiva la reflexió i el debat crític a l'aula. La metodologia adoptada fomenta la participació estudiantil en el disseny de propostes didàctiques que tracten des de la Guerra Civil espanyola fins a la Segona Guerra Mundial i els camps de concentració, de manera que prepara els futurs educadors per impartir un ensenyament que enllaça el coneixement històric amb la promoció de valors humans universals. Aquest enfocament representa una aportació valuosa a la pedagogia de la memòria històrica, i ofereix una estratègia concreta per a la seva integració efectiva en l'educació formal, alineada amb les demandes contemporànies de formació ciutadana i consciència històrica.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent17 p.es
dc.language.isocates
dc.publisherUniversitat de Barcelonaes
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.caes
dc.subject.otherEnsenyament -- Innovacionses
dc.subject.otherMemòria col·lectivaes
dc.subject.otherHistòria locales
dc.subject.otherCamps de concentracióes
dc.subject.otherProjecte Stolpersteinees
dc.titleEls vigatans als camps de concentració nazis: una proposta didàctica des d'una perspectiva muldimensionales
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.1344/ebre38.2024.14.48203
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.type.versioninfo:eu-repo/publishedVersiones
dc.indexacioIndexat a SCOPUSes


Ficheros en el ítem

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.ca
Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir