dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Didàctica de les Arts i les Ciències | |
dc.contributor | Universitat de Barcelona | |
dc.contributor.author | Sabido Codina, Judit | |
dc.contributor.author | Callarisa Mas, Joan | |
dc.contributor.author | Durna, Feride | |
dc.date.accessioned | 2025-03-17T08:08:35Z | |
dc.date.available | 2025-03-17T08:08:35Z | |
dc.date.created | 2024 | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Sabido-Codina, J., Callarisa, J., & Durna, F. (2024). Els vigatans als camps de concentració nazis: una proposta didàctica des d’una perspectiva multidimensional. Ebre 38, 14(14), 243–259. https://doi.org/10.1344/ebre38.2024.14.48203 | es |
dc.identifier.issn | 1885-2580 | |
dc.identifier.issn | 1696-2672 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/8665 | |
dc.description.abstract | Aquest estudi presenta una proposta didàctica innovadora enfocada en la
integració de la memòria històrica i el patrimoni de conflicte dins el currículum educatiu,
emprant com a eix el projecte Stolpersteine, que commemora les víctimes del nazisme
mitjançant la instal·lació de llambordes commemoratives. La proposta promou una anàlisi
multidimensional d'esdeveniments històrics conflictius, amb l'objectiu de desenvolupar una
ciutadania crítica i compromesa. A través de l'elaboració de rutes històriques al voltant de
les Stolpersteine a Vic, aquest enfocament pedagògic facilita la connexió entre el passat
conflictiu i el present social i polític, i incentiva la reflexió i el debat crític a l'aula. La
metodologia adoptada fomenta la participació estudiantil en el disseny de propostes
didàctiques que tracten des de la Guerra Civil espanyola fins a la Segona Guerra Mundial
i els camps de concentració, de manera que prepara els futurs educadors per impartir un
ensenyament que enllaça el coneixement històric amb la promoció de valors humans
universals. Aquest enfocament representa una aportació valuosa a la pedagogia de la
memòria històrica, i ofereix una estratègia concreta per a la seva integració efectiva en
l'educació formal, alineada amb les demandes contemporànies de formació ciutadana i
consciència històrica. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 17 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.publisher | Universitat de Barcelona | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Ensenyament -- Innovacions | es |
dc.subject.other | Memòria col·lectiva | es |
dc.subject.other | Història local | es |
dc.subject.other | Camps de concentració | es |
dc.subject.other | Projecte Stolpersteine | es |
dc.title | Els vigatans als camps de concentració nazis: una proposta didàctica des d'una perspectiva muldimensional | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.1344/ebre38.2024.14.48203 | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.type.version | info:eu-repo/publishedVersion | es |
dc.indexacio | Indexat a SCOPUS | es |