Does an English language immersion in a Catalan i5 classroom have a real impact on children when introducing a foreign language?
View/Open
This document contains embargoed files indefinitely
Author
Other authors
Publication date
2025-05-19Abstract
This study aims to determine whether a nine-week English language immersion in an Early
Childhood Education classroom at a Catalan school has a real impact on young learners in the
early stages of introducing the foreign language. The research was conducted through daily
full-English interventions, three specific sessions, pre-tests, post-tests, and delayed tests
(questionnaires). By comparing the various results obtained from the participants'
interventions, the findings are presented in the current paper.
Aquest estudi té com a objectiu analitzar si una immersió lingüística en anglès, d'una durada
de nou setmanes, en una aula d'Educació Infantil d'una escola catalana, té un impacte real en
els infants a l'hora d'introduir aquesta llengua estrangera. La recerca s'ha dut a terme
mitjançant una intervenció diària íntegrament en anglès, tres sessions específiques, pre-testos,
post-testos i proves ajornades (qüestionaris). Comparant els diferents resultats obtinguts de
les intervencions dels participants, es presenten les conclusions en aquest treball.
Document Type
Project / Final year job or degree
Document version
Published version
Language
English
Pages
138 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2024-2025
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats