Does an English language immersion in a Catalan i5 classroom have a real impact on children when introducing a foreign language?
Ver/Abrir
Este documento contiene ficheros embargados indefinidamente
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2025-05-19Resumen
This study aims to determine whether a nine-week English language immersion in an Early
Childhood Education classroom at a Catalan school has a real impact on young learners in the
early stages of introducing the foreign language. The research was conducted through daily
full-English interventions, three specific sessions, pre-tests, post-tests, and delayed tests
(questionnaires). By comparing the various results obtained from the participants'
interventions, the findings are presented in the current paper.
Aquest estudi té com a objectiu analitzar si una immersió lingüística en anglès, d'una durada
de nou setmanes, en una aula d'Educació Infantil d'una escola catalana, té un impacte real en
els infants a l'hora d'introduir aquesta llengua estrangera. La recerca s'ha dut a terme
mitjançant una intervenció diària íntegrament en anglès, tres sessions específiques, pre-testos,
post-testos i proves ajornades (qüestionaris). Comparant els diferents resultats obtinguts de
les intervencions dels participants, es presenten les conclusions en aquest treball.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Versión del documento
Versión publicada
Lengua
Inglés
Palabras clave
Páginas
138 p.
Publicado por
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2024-2025
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats