L’acollida d’alumnat immigrat en el sistema educatiu a Catalunya: reflexions i propostes a partir de l’anàlisi del cas de Vic
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2011ISSN
0214-7351
Resum
El procés tan intens d’arribada de població nouvinguda a Catalunya i a l’Estat espanyol ha
tingut un gran impacte en la incorporació a les escoles, des de la meitat de la dècada de 1990,
d’infants i joves de procedències diverses. L’acollida d’alumnat immigrat ha suscitat diferents
actuacions polítiques, socials i educatives durant aquests anys. En aquest article s’analitzen les
mesures que s’han posat en marxa a Vic, des de 1997 fins a 2010, amb la finalitat d’aportar
elements de reflexió i contribuir a millorar l’acollida educativa i social de la població escolar
nouvinguda i de les seves famílies.
Tipus de document
Article
Llengua
Català
Paraules clau
Integració escolar
Immigrants
Centres d'acolliment
Sistema educatiu
Pàgines
16 p.
Publicat per
ICE Universitat de Barcelona
Citació
Simó Gil, N. (2011). L’acollida d’alumnat immigrat en el sistema educatiu a Catalunya: reflexions i propostes a partir de l’anàlisi del cas de Vic. Temps d'Educació, (40), 147-162.
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Articles [1389]
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/