L’acollida d’alumnat immigrat en el sistema educatiu a Catalunya: reflexions i propostes a partir de l’anàlisi del cas de Vic
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2011ISSN
0214-7351
Resumen
El procés tan intens d’arribada de població nouvinguda a Catalunya i a l’Estat espanyol ha
tingut un gran impacte en la incorporació a les escoles, des de la meitat de la dècada de 1990,
d’infants i joves de procedències diverses. L’acollida d’alumnat immigrat ha suscitat diferents
actuacions polítiques, socials i educatives durant aquests anys. En aquest article s’analitzen les
mesures que s’han posat en marxa a Vic, des de 1997 fins a 2010, amb la finalitat d’aportar
elements de reflexió i contribuir a millorar l’acollida educativa i social de la població escolar
nouvinguda i de les seves famílies.
Tipo de documento
Artículo
Lengua
Catalán
Palabras clave
Integració escolar
Immigrants
Centres d'acolliment
Sistema educatiu
Páginas
16 p.
Publicado por
ICE Universitat de Barcelona
Citación
Simó Gil, N. (2011). L’acollida d’alumnat immigrat en el sistema educatiu a Catalunya: reflexions i propostes a partir de l’anàlisi del cas de Vic. Temps d'Educació, (40), 147-162.
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Articles [1389]
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/