Influència i presència de l’Institut Rousseau de Ginebra en la pedagogia catalana del primer terç del segle XX
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2009ISSN
0214-7351
Resum
Les influències dels corrents pedagògics internacionals i l’impacte de la pedagogia activa en
l’impuls de la renovació pedagògica catalana del primer terç del segle XX han estat objecte de
molts estudis, que ens permeten traçar una cartografia pedagògica europea per comprendre
les claus d’aquest ampli i profund moviment de renovació que va abonar els difícils terrenys de
l’educació europea des de les darreres dècades del segle XIX. En aquest mapa, caldria marcar
Ginebra amb traç gruixut, unida amb Catalunya i, per extensió, Espanya. L’estudi de les fonts
documentals dels arxius de l’emblemàtic Institut Jean-Jacques Rousseau, creat a Ginebra l’any
1912, i la revisió de diverses recerques i publicacions ens possibiliten una nova lectura amb
l’objectiu d’aportar més elements per valorar la influència de l’institut ginebrí sobre la pedagogia
catalana del primer terç del segle XX.
Tipus de document
Article
Llengua
Català
Paraules clau
Ensenyament -- Mètodes actius
Educació -- Història
Psicologia experimental
Pàgines
28 p.
Publicat per
ICE Universitat de Barcelona
Citació
Soler Mata, J. (2009). Influència i presència de l’Institut Rousseau de Ginebra en la pedagogia catalana del primer terç del segle xx. Temps d'Educació, (37), 11-38.
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Articles [1389]
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/