Influència i presència de l’Institut Rousseau de Ginebra en la pedagogia catalana del primer terç del segle XX
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2009ISSN
0214-7351
Resumen
Les influències dels corrents pedagògics internacionals i l’impacte de la pedagogia activa en
l’impuls de la renovació pedagògica catalana del primer terç del segle XX han estat objecte de
molts estudis, que ens permeten traçar una cartografia pedagògica europea per comprendre
les claus d’aquest ampli i profund moviment de renovació que va abonar els difícils terrenys de
l’educació europea des de les darreres dècades del segle XIX. En aquest mapa, caldria marcar
Ginebra amb traç gruixut, unida amb Catalunya i, per extensió, Espanya. L’estudi de les fonts
documentals dels arxius de l’emblemàtic Institut Jean-Jacques Rousseau, creat a Ginebra l’any
1912, i la revisió de diverses recerques i publicacions ens possibiliten una nova lectura amb
l’objectiu d’aportar més elements per valorar la influència de l’institut ginebrí sobre la pedagogia
catalana del primer terç del segle XX.
Tipo de documento
Artículo
Lengua
Catalán
Palabras clave
Ensenyament -- Mètodes actius
Educació -- Història
Psicologia experimental
Páginas
28 p.
Publicado por
ICE Universitat de Barcelona
Citación
Soler Mata, J. (2009). Influència i presència de l’Institut Rousseau de Ginebra en la pedagogia catalana del primer terç del segle xx. Temps d'Educació, (37), 11-38.
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Articles [1389]
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/