El reconeixement del present històric a l'educació primària. Cap a un ensenyament-aprenentatge interdisciplinari dels temps verbals
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2014ISSN
2339-5559
Resum
Resum: Aquest article parteix d’una recerca sobre
didàctica de la llengua que gira entorn del reconeixement
del valor retrospectiu del present (present
històric) per part d’alumnes de 3r i 6è d’educació
primària. Els resultats mostren que els participants
recorren a la seva experiència, al coneixement
del món i al coneixement que tenen sobre
els marcadors temporals per resoldre la tasca que
se’ls proposa. A les conclusions es reflexiona sobre
la necessitat de plantejar l’ensenyament-aprenentatge
dels temps verbals des d’un punt de vista interdisciplinari.
Abstract: This article is based on a research in
language teaching which is about the recognition
of the retrospective usage of the simple present
tense (historical present) by students of 3rd and
6th of primary education. The results show that
in order to solve the task students focus on their
own experience, their world knowledge and
their knowledge about temporal modifiers. The
conclusions propose to teach verb tenses from an
interdisciplinary perspective.
Tipus de document
Article
Llengua
Català
Paraules clau
Educació primària
Gramàtica comparada i general -- Verb
Llengua -- Didàctica
Pàgines
6 p.
Publicat per
Universitat Rovira i Virgili
Citació
Casas, Mariona (2014)El reconeixement del present històric a l'educació primària. Cap a un ensenyament-aprenentatge interdisciplinari dels temps verbals. Comunicació educativa, 27, p34-37
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Articles [1389]
Drets
Tots els drets reservats
(c) Universitat Rovira i Virgili