El reconeixement del present històric a l'educació primària. Cap a un ensenyament-aprenentatge interdisciplinari dels temps verbals
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2014ISSN
2339-5559
Resumen
Resum: Aquest article parteix d’una recerca sobre
didàctica de la llengua que gira entorn del reconeixement
del valor retrospectiu del present (present
històric) per part d’alumnes de 3r i 6è d’educació
primària. Els resultats mostren que els participants
recorren a la seva experiència, al coneixement
del món i al coneixement que tenen sobre
els marcadors temporals per resoldre la tasca que
se’ls proposa. A les conclusions es reflexiona sobre
la necessitat de plantejar l’ensenyament-aprenentatge
dels temps verbals des d’un punt de vista interdisciplinari.
Abstract: This article is based on a research in
language teaching which is about the recognition
of the retrospective usage of the simple present
tense (historical present) by students of 3rd and
6th of primary education. The results show that
in order to solve the task students focus on their
own experience, their world knowledge and
their knowledge about temporal modifiers. The
conclusions propose to teach verb tenses from an
interdisciplinary perspective.
Tipo de documento
Artículo
Lengua
Catalán
Palabras clave
Educació primària
Gramàtica comparada i general -- Verb
Llengua -- Didàctica
Páginas
6 p.
Publicado por
Universitat Rovira i Virgili
Citación
Casas, Mariona (2014)El reconeixement del present històric a l'educació primària. Cap a un ensenyament-aprenentatge interdisciplinari dels temps verbals. Comunicació educativa, 27, p34-37
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Articles [1389]
Derechos
Tots els drets reservats
(c) Universitat Rovira i Virgili