Factors que condicionen l’experiència i els resultats escolars dels infants tutelats residents en CRAE. Revisió de la literatura
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2016ISSN
2013-9063
Resum
L’article descriu la situació i les particularitats dels
infants i adolescents en acolliment residencial a Catalunya
dins el context escolar. Partint de les dades
recollides recentment en el marc del projecte d’investigació
europeu YiPPEE, s’exposen alguns factors
que permeten comprendre la vulnerabilitat de la seva
situació a partir de l’anàlisi de les aportacions de la investigació
i literatura científica sobre les variables que
incideixen en les elevades taxes de fracàs escolar que
presenten. En l’article es suggereixen algunes línies
d’investigació educativa per avançar en la lluita contra
el fracàs escolar d’aquest col·lectiu, amb la voluntat de
contribuir a situar aquesta problemàtica dins les prioritats
del sistema de protecció i d’educació i generar
alternatives a la realitat actual que permetin superar
la situació de desavantatge social que pateixen aquests
infants i adolescents i els obstacles i dificultats que es
troben els seus itineraris educatius. Partint de la premissa que l’educació formal hauria de ser, per a aquest col·lectiu, una gran oportunitat per
al reeiximent personal i la participació social i posant de manifest que les dades i investigacions
sobre la temàtica indiquen que encara queda molt camí per recórrer.
Tipus de document
Article
Llengua
Català
Paraules clau
Fracàs escolar
Acolliment familiar
Resiliència (Tret de la personalitat)
Educació inclusiva
Pàgines
21 p.
Publicat per
Universitat de Girona
Citació
Garcia Molsosa, M. (2016). Factors que condicionen l’experiència i els resultats escolars
dels infants tutelats residents en CRAE. Revisió de la literatura.
Pedagogia i Treball Social. Revista de Ciències Socials Aplicades, 5 (2), 52-72
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Articles [1389]
Drets
Tots els drets reservats