Factors que condicionen l’experiència i els resultats escolars dels infants tutelats residents en CRAE. Revisió de la literatura
Author
Other authors
Publication date
2016ISSN
2013-9063
Abstract
L’article descriu la situació i les particularitats dels
infants i adolescents en acolliment residencial a Catalunya
dins el context escolar. Partint de les dades
recollides recentment en el marc del projecte d’investigació
europeu YiPPEE, s’exposen alguns factors
que permeten comprendre la vulnerabilitat de la seva
situació a partir de l’anàlisi de les aportacions de la investigació
i literatura científica sobre les variables que
incideixen en les elevades taxes de fracàs escolar que
presenten. En l’article es suggereixen algunes línies
d’investigació educativa per avançar en la lluita contra
el fracàs escolar d’aquest col·lectiu, amb la voluntat de
contribuir a situar aquesta problemàtica dins les prioritats
del sistema de protecció i d’educació i generar
alternatives a la realitat actual que permetin superar
la situació de desavantatge social que pateixen aquests
infants i adolescents i els obstacles i dificultats que es
troben els seus itineraris educatius. Partint de la premissa que l’educació formal hauria de ser, per a aquest col·lectiu, una gran oportunitat per
al reeiximent personal i la participació social i posant de manifest que les dades i investigacions
sobre la temàtica indiquen que encara queda molt camí per recórrer.
Document Type
Article
Language
Catalan
Keywords
Fracàs escolar
Acolliment familiar
Resiliència (Tret de la personalitat)
Educació inclusiva
Pages
21 p.
Publisher
Universitat de Girona
Citation
Garcia Molsosa, M. (2016). Factors que condicionen l’experiència i els resultats escolars
dels infants tutelats residents en CRAE. Revisió de la literatura.
Pedagogia i Treball Social. Revista de Ciències Socials Aplicades, 5 (2), 52-72
This item appears in the following Collection(s)
- Articles [1389]
Rights
Tots els drets reservats