Browsing Màster Universitari en Millora dels Ensenyaments de l'Educació Infantil i Primària by Issue Date
Now showing items 1-20 of 34
-
L’avaluació formativa en l’ensenyament-aprenentatge de l’escriptura a l’educació primària
(2019)L’article parteix de la necessitat de dissenyar i implementar instruments d’avaluació formativa en les composicions escrites dels alumnes d’un centre de primària. L’escola dona moltes oportunitats ... -
La competència científica a primària a partir de l’aprenentatge basat en projectes
(2019)Aquest article explica el procés de construcció conjunta centrat en la millora de les pràctiques educatives que s’ha seguit en un centre educatiu de primària per millorar la competència científica a ... -
Matemàtiques i art: un aprenentatge creatiu
(2019)Aquest article descriu la seqüència i posada en pràctica del disseny d’un Pla de millora a Les Escoles de Gurb. Després d’analitzar les necessitats del centre i de recollir evidències que fonamentin la ... -
Introducció de jocs matemàtics a cicle superior mitjançant la co-docència
(2019)Aquest article és l’explicació del procés seguit a l’escola Les Escoles de Gurb per al disseny i implementació del pla de millora emmarcat en el treball de pràctiques realitzat dins el màster: Millora ... -
Compartim aula: una experiència enriquidora de codocència
(2019)La codocència és una estratègia de treball que s’emmarca dins les cultures i pràctiques col·laboratives i és un bon recurs organitzatiu i metodològic per atendre les diverses necessitats de tots els ... -
Reflexionem sobre com treballar la resolució de problemes matemàtics de manera competencial : una experiència a 2n de primària
(2019)En aquest article s’explica el començament d’un procés de reflexió, iniciat aquest curs 18-19, per a dur a terme un pla de millora educativa en l’àmbit matemàtic i concretament en la dimensió de resolució ... -
Introducció de la metodologia AICLE per millorar la competència en llengua anglesa dels alumnes de primària
(2019)Aquest article explica el procés de construcció conjunta centrat en la millora de la competència en llengua anglesa a partir de la implementació de la metodologia AICLE. La millora es troba en fase ... -
La millora de l’ensenyament-aprenentatge de la competència oral a l’etapa de primària a través dels microprojectes de medi a 4t, 5è i 6è
(2019)Tradicionalment l’escola ha posat més èmfasi en la llengua escrita davant de la llengua oral a través d’un model educatiu on el silenci i la memorització formaven part del clima de l’aula. Actualment ... -
Les tutories individualitzades a cicle mitjà per millorar la convivència
(2019)En el present article volem explicar i analitzar un procés de millora i innovació educativa a l’etapa de primària, concretament al cicle mitjà. L’objectiu principal és millorar la convivència al centre ... -
La millora de l’avaluació competencial (autoavaluació i coavaluació) en els projectes de coneixement del medi a dos cursos de Primària (1r i 4t)
(2019)La finalitat d’aquest article és donar a conèixer la implementació d’un projecte de millora, a l’Escola Bellpuig de St. Julià de Vilatorta, mitjançant una sèrie de fases enteses com a etapes compreses ... -
L’Olivar, aprendre a través de la investigació. Més enllà d’una recepta didàctica
(2019)L’article ens mostra la voluntat de canvi d’una escola, l’Olivar. L'interès d’un equip de treball per adaptar-se a la societat i traslladar l’aprenentatge fora de les aules. La introducció del treball ... -
Eines i instruments per a una avaluació competencial a l’escola
(2019)Aquest article és producte d’un pla de millora que hem iniciat a l’escola relacionat amb l’avaluació competencial al centre. La demanda de la millora sorgeix de les necessitats formatives i d’actualització ... -
Disseny d’un racó de geometria a Cicle Inicial per millorar l’ensenyamentaprenentatge competencial
(2019)partir de la reflexió crítica i l’observació, les mestres hem vist la necessitat de millorar l’ensenyament- aprenentatge i avaluació de la geometria a l’aula de segon de Primària de l’escola Mossèn ... -
L’avaluació compartida en els ambients d’educació infantil: la importància de la presa de consciència en l’alumnat
(2019)En aquest article es presenta un estudi de cas en el que s’introdueix l’avaluació compartida durant les sessions d’ambients d’aprenentatge, en l’etapa d’educació infantil. En ell s’apunta la necessitat ... -
D’una aula a un espai generador de benestar i aprenentatge. Relat d’un procés de millora
(2019)Aquest article té com a objectiu reflectir el procés de millora d’una aula d’infantil com a prova pilot per a veure quin impacte té l’espai envers el comportament, el benestar i els aprenentatges dels ... -
Escola i municipi: les sortides escolars i la identitat dels infants
(2019)Aquest article neix de la idea d’aprofitar les sortides escolars com a mitjà per a la construcció de la identitat dels infants, sobretot la d’aquells que viuen a Catalunya però les seves famílies, i ... -
Repensem els racons: propostes motivadores, inclusives i competencials per a l’aprenentatge de la llengua
(2019)Aquest article parteix de la reflexió i l’anàlisi de com portem a terme els racons de llengua de cicle inicial a l’escola Ametllers. El procés de reflexió neix de la inquietud de poder oferir als alumnes ... -
Estratègies de treball cooperatiu en la resolució de problemes
(2019)En aquest article es posa de manifest que l’aprenentatge cooperatiu esdevé una estratègia de treball a l’hora de realitzar l’aprenentatge de diverses competències de l’àrea matemàtica, entre elles ... -
Com documentar la vida a l'aula a l'educació infantil. Comunicar i reflexionar. Un projecte comú.
(2019)Les experiències que viuen els infants dia a dia a les aules d’educació infantil són sovint efímeres i invisibles si no hi ha algú que les reculli i les faci evidents. Cal que les famílies, els propis ... -
Acompanyant l'alumnat de primària pel laberint d'Internet: avaluació reguladora de la competència informacional
(2019)La competència digital és imprescindible en la societat del segle XXI i per tant s'ha d'integrar en el marc de l'activitat habitual d'aula. Un element fonamental d'aquesta integració és l'avaluació. ...