Història: guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere
Visualitza/Obre
Autor/a
Data de publicació
2018ISBN
9788409058938
Resum
En aquesta guia es realitzen aportacions per a la inclusió de la perspectiva de gènere
en la docència en Història. L’autora, Mónica Moreno Seco, professora d’Història
Contemporània en la Universitat d’Alacant (UA), trasllada la seua expertesa
en la recerca històrica amb enfocament de gènere a l’aula universitària. De fet, les
seues recomanacions prenen com a punt de referència les conseqüències que el
passat -la història dels esdeveniments, de les fites socials, polítiques o econòmiques-
haja sigut analitzat i descrit amb una mirada esbiaixada: que invisibilitza el
concurs i els projectes de les dones o de persones que escapen dels models normatius;
que no s’interroga sobre el passat de parcel•les de la realitat social que
també han modelat la Història (la relació amb el cos, la vida privada i quotidiana
o els moviments socials, per posar-ne uns exemples). La ceguesa al gènere en
Història, conclou la professora Mónica Moreno, reprodueix un relat convencional
del passat incomplet i poc ajustat a la realitat històrica en establir una jerarquització
intencionada i poc rigorosa de les accions, idees i principis dels éssers
humans.
Tipus de document
Informe
Llengua
Català
Paraules clau
Igualtat entre els sexes
Universitats -- Personal
Història
Pàgines
30 p.
Publicat per
Xarxa Vives d'Universitats
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/es/