Història: guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere
Autor/a
Fecha de publicación
2018ISBN
9788409058938
Resumen
En aquesta guia es realitzen aportacions per a la inclusió de la perspectiva de gènere
en la docència en Història. L’autora, Mónica Moreno Seco, professora d’Història
Contemporània en la Universitat d’Alacant (UA), trasllada la seua expertesa
en la recerca històrica amb enfocament de gènere a l’aula universitària. De fet, les
seues recomanacions prenen com a punt de referència les conseqüències que el
passat -la història dels esdeveniments, de les fites socials, polítiques o econòmiques-
haja sigut analitzat i descrit amb una mirada esbiaixada: que invisibilitza el
concurs i els projectes de les dones o de persones que escapen dels models normatius;
que no s’interroga sobre el passat de parcel•les de la realitat social que
també han modelat la Història (la relació amb el cos, la vida privada i quotidiana
o els moviments socials, per posar-ne uns exemples). La ceguesa al gènere en
Història, conclou la professora Mónica Moreno, reprodueix un relat convencional
del passat incomplet i poc ajustat a la realitat històrica en establir una jerarquització
intencionada i poc rigorosa de les accions, idees i principis dels éssers
humans.
Tipo de documento
Informe
Lengua
Catalán
Palabras clave
Igualtat entre els sexes
Universitats -- Personal
Història
Páginas
30 p.
Publicado por
Xarxa Vives d'Universitats
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/es/