Matemàtiques: guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere
Visualitza/Obre
Autor/a
Data de publicació
2020ISBN
9788409179411
Resum
Irene Epifanio López (Universitat Jaume I) ens presenta una meticulosa guia per
a la incorporació de la perspectiva de gènere (i també la perspectiva queer, com
expressa ella mateixa) en la docència i la recerca de les matemàtiques en l’àmbit
de l’educació superior. Les matemàtiques són una disciplina de les anomenades
STEM (com altres disciplines presents en aquesta col·lecció) que presenten una
de les menors proporcions d’estudiants i investigadores dones de tot l’àmbit universitari.
Nombroses investigacions fa anys que assenyalen aquest fet com un
problema greu, ja que en un context de creixent demanda laboral de professionals
amb formació matemàtica degut al creixement de la indústria tecnològica, la
baixa proporció de dones genera un fort biaix en el coneixement i les tecnologies
produïdes. Epifanio no només considera la falta de dones en la disciplina com un
problema, sinó que indica que la manca de diversitat en general en aquest àmbit
pot tenir un impacte crític en els propers anys.
Tipus de document
Informe
Llengua
Català
Paraules clau
Matemàtiques
Igualtat entre els sexes
Universitats -- Personal
Pàgines
70 p.
Publicat per
Xarxa Vives d'Universitats
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.ca