La Masia: La Nova Creació d’una Escola Bressol
Other authors
Publication date
2024-05Abstract
El present treball pretén aprofundir en el cicle dels 0 als 3 anys amb una fonamentació
teòrica que englobi la importància de l’escolarització a les escoles bressol juntament amb la
recerca del desenvolupament evolutiu dels infants i la indagació sobre l’escola com un
ambient preparat d'aprenentatge. L’objectiu d’aquest estudi és investigar els principis
pedagògics i arquitectònics que ha de tenir una l’escola bressol ideal i de qualitat,
aprofundint en el concepte d’infant, els espais i materials, l’entorn, la relació amb les famílies
i el projecte educatiu de centre. Per arribar a aquestes conclusions i poder establir les bases
per a la creació d’una nova escola bressol, la investigació s’ha elaborat de tal manera que
permet analitzar i discutir informació rellevant a través d’observacions a tres centres
educatius referents, entrevistes a les directores i els arquitectes i finalment, un qüestionari a
diferents famílies.
The present work aims to delve deeper into the cycle from 0 to 3 years with a theoretical
foundation that encompasses the importance of schooling in Kindergartens, jointly with the
research of children’s evolutionary development and the investigation of the school as a
prepared learning environment. The purpose of this study is to investigate the pedagogical
and architectural principles that an idyllic and high-quality Kindergarten should have.
Therefore, it has delved into the concept of the child, the spaces and materials, the
environment, the relationship with families and the center’s educational project. In order to
reach these conclusions and be able to establish the basis for the creation of a new
Kindergarten, the research has been developed in such a way that it allows analyzing and
discussing relevant information through observations at three reference educational centers,
interviews with the school directors and the architects and finally, a questionnaire to different
families.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Infants -- Educació
Projecte educatiu
Creació
Pages
126 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca