La Masia: La Nova Creació d’una Escola Bressol
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2024-05Resumen
El present treball pretén aprofundir en el cicle dels 0 als 3 anys amb una fonamentació
teòrica que englobi la importància de l’escolarització a les escoles bressol juntament amb la
recerca del desenvolupament evolutiu dels infants i la indagació sobre l’escola com un
ambient preparat d'aprenentatge. L’objectiu d’aquest estudi és investigar els principis
pedagògics i arquitectònics que ha de tenir una l’escola bressol ideal i de qualitat,
aprofundint en el concepte d’infant, els espais i materials, l’entorn, la relació amb les famílies
i el projecte educatiu de centre. Per arribar a aquestes conclusions i poder establir les bases
per a la creació d’una nova escola bressol, la investigació s’ha elaborat de tal manera que
permet analitzar i discutir informació rellevant a través d’observacions a tres centres
educatius referents, entrevistes a les directores i els arquitectes i finalment, un qüestionari a
diferents famílies.
The present work aims to delve deeper into the cycle from 0 to 3 years with a theoretical
foundation that encompasses the importance of schooling in Kindergartens, jointly with the
research of children’s evolutionary development and the investigation of the school as a
prepared learning environment. The purpose of this study is to investigate the pedagogical
and architectural principles that an idyllic and high-quality Kindergarten should have.
Therefore, it has delved into the concept of the child, the spaces and materials, the
environment, the relationship with families and the center’s educational project. In order to
reach these conclusions and be able to establish the basis for the creation of a new
Kindergarten, the research has been developed in such a way that it allows analyzing and
discussing relevant information through observations at three reference educational centers,
interviews with the school directors and the architects and finally, a questionnaire to different
families.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Infants -- Educació
Projecte educatiu
Creació
Páginas
126 p.
Publicado por
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2023-2024
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca