Visualitzant per matèria "Paisatge"
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Approaches to the study of individual–landscape interaction as an evocation of intrapersonal communication Aproximaciones al estudio de la interacción individuo-paisaje a modo de evocación comunicativa intrapersonal
(2014)Analysis of the interaction between landscape and the individual opens up many research avenues linked to the generation and interpretation of symbolisms and imaginaries. The capacity of landscape for ... -
Aproximaciones al estudio de la interacción individuo-paisaje a modo de evocacion comunicativa intrapersonal (2a. parte)
(2009)El análisis de la interacción individuo-paisaje presenta numerosas perspectivas de estudio vinculadas a la generación e interpretación de simbolismos e imaginarios. La capacidad significante y/o de ... -
Aproximaciones al estudio de la interacción individuo-paisaje a modo de evocación comunicativa intrapersonal (1a. parte)
(2009)The analysis of the individual-landscape interaction presents different perspectives of study related to the generation and interpretation of symbolisms and imaginary. The significant capability and/or ... -
Comunicar la ciudad desde el paisaje: hacia una teoría del landscape branding
(2009-09)The need to decode landscape meanings, the society- landscape interaction (intra- and inter-personal communication) and, more recently, the uses of landscape as a territorial sight linked to ... -
La dimensión comunicativa del paisaje. Una propuesta teórica y aplicada
(2011)La fusión del conocimiento, la interrelación de disciplinas y, en definitiva, la interacción de saberes proporcionan nuevos retos para una sociedad que se autodenomina global. El valor contemporáneo ... -
Effects of landscape evolution on flora and habitats in agricultural mosaics
(2015)A landscape mosaic is a landscape that consist of various patches, inhabited by different habitat communities over time. Agricultural mosaics area result of the long history between societies and the ... -
La Interpretación del paisaje como instrumento de comunicación con la sociedad. Aportaciones de la semiótica y de los procesos de participación pública
(2006)La recién creada Ley del Paisaje de Catalunya responde, en primer lugar, a una nueva toma en consideración del paisaje como activo físico y cultural a preservar. El Observatorio del Paisaje de Catalunya ... -
La comunicología y el estudio transversal del paisaje. Articulaciones conceptuales y propuesta de indicadores comunicativos para la evaluación de los paisajes
(2009)La gestión y evaluación del paisaje exige la necesaria convergencia de disciplinas en aras de delimitar los valores que la propia sociedad otorga al paisaje. El establecimiento de metodologías de ... -
Marcas territoriales y desarrollo local en la Cataluña interior. Estudio de caso: Territoris serens (el Lluçanès)
(2012)La denominada «reestructuración rural» pasa ineludiblemente por la transformación de la economía de sector primario que tradicionalmente ha sustentado al campo. En los últimos tiempos, se experimenta ... -
Pensamiento geográfico versus teoría de la comunicación. Hacia un modelo de análisis comunicativo del paisaje
(2009)The study of the communicative implications related to landscapes opens a wide range of possibilities concerning the treatment of the communication and landscape relationship. Issues such as the effects ... -
Place branding : a conceptual and theoretical framework
(2013)Within the context of rising competition between territories, identity has become the most important element of recognition, differentiation and commodification in the communicative process within ... -
Proposta de Branding Territorial " La Vall del Congost"
(2016)En el següent projecte es proposa una nova marca territorial, en concret per la Vall del Congost. La Vall del Congost està formada per quatre territoris: Aiguafreda, Sant Martí de Centelles, Tagamanent ... -
The relationship between place branding and environmental communication: The symbolic management of places through the use of brands
(2013)This article aims to demonstrate the way in which global contemporary society manages the meaning of place through the use of brands, which, as we understand it, leads to a coming together of place ... -
The relationship between rural branding and local development. A case study in the Catalonia's countryside: Territoris Serens (El Lluçanès)
(2015)The aim of this article is to analyse the relationship between a rural branding strategy and a local economic development action through the case study of Territoris Serens in El Lluçan es (Catalonia, ... -
Teoría de la comunicación y paisaje. Las geografías del sujeto y la perspectiva interpretativa de la comunicación
(2010)El estudio de las implicaciones comunicativas presentes en el paisaje tangible e intangible circundante abre un amplio abanico de posibilidades para el tratamiento de la denominada comunicación en el ... -
The communicative dimension of landscape. A theoretical and applied proposal
(2011)The fusion of knowledge, the interrelationship of disciplines and, finally, the interaction of learning fields, provides new challenges for an auto denominated global society. The contemporary value ...