Visualitzant per matèria "Pedagogia"
Ara mostrant els elements 1-20 de 29
-
Activar el patrimoni educatiu: de la memòria a la identitat pedagògica
(2007)En el marc de l’actual debat entorn del patrimoni etnològic i cultural, l’article busca fer una reflexió sobre les característiques que defineixen el patrimoni educatiu a fi d’avançar en la seva ... -
Alteritzar la singularitat: veus per a una pedagogia de l'experiència
(2003)Parte de la investigación en torno a la realidad educativa que se ha desarrollado durante los últimos años se caracteriza por intentar encontrar formas de interpretación orientadas a significar los ... -
Anàlisi de l’impacte d’una metodologia d’aprenentatge basada en projectes a la classe d’educació física sobre la motivació i la participació activa dels alumnes de 3r d’ESO de l’Escola Joviat
(2017-06)Existeix un sentiment de desgast i desencant per les reformes educatives que s’han fet, la qual cosa ens ha de dur a invertir esforços en la mobilització dels sabers adquirits i en la producció de ... -
Anàlisi dels efectes sobre l’alumnat d’una experiència gamificada envers la metodologia tradicional
(2021-06-04)En aquest treball es porta a terme un estudi comparatiu entre els efectes que provoca l’aplicació d’una model innovador, envers els efectes provocats per una metodologia tradicional. L’objectiu és ... -
Challenges for the New Century Schools for All and Narrowing Gaps through Transformation Pedagogies
(2006)La pedagogia ha tractat la qüestió de gènere i d’educació? I si és el cas, de quina manera? Quins han estat els resultats? Tant el valor de l’educació com el de gènere foren qüestionats i revisats ... -
Creación de una productora de espectáculos pedagógicos
(2021-05)Bienvenidos y bienvenidas a INNY, un espectáculo pedagógico donde os vais a emocionar, enriquecer, divertir y empoderar. Sin lugar a duda, será una experiencia única en la que viviréis una fusión ... -
El dinamisme dels projectes de participació comunitària. Estudi de cas: municipi del Tagamanent
(2022-05-13)A través d’un procés de participació iniciat l’any 2014 al municipi del Tagamanent, el 2019 s’aprova el PAM (Pla d’Actuació Municipal), un document estratègic que defineix els objectius i les línies ... -
Educació i pedagogia: guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere
(2018)Montserrat Rifà Valls, professora de la Universitat Autònoma de Barcelona, recull en aquesta guia un ampli ventall de recomanacions per introduir la perspectiva de gènere en la docència de l’educació ... -
Las escuelas experimentales de Ushuaia (Argentina)
(2022-05-13)Aquest estudi de casos té com a finalitat descriure i analitzar la pedagogia proposada per les Escuelas Experimentales d’Ushuaia (Argentina). Concretament, s’analitzen diverses qüestions, com són: el ... -
Fuentes de actitud y motivación por la literatura y la traducción en el aula de ELE: el uso de la traducción en clases de lengua y literatura
(2018)El contexto inicial en el que surge este trabajo es el creciente interés por el estudio de español, ante la constatada importancia económica, social y política de esta lengua en el mundo (Fernández Vítores, ... -
El Hip Hop com a eina pedagògica
(2022)El que es pretén amb aquesta investigació, és reflexionar sobre l’eficàcia del Hip Hop com a eina pedagògica i reflexionar sobre pedagogies menys usuals com són els tallers de rap i graffiti basant-nos ... -
Inclusió a la Bolonyesa. Els referents teòrics i metodològics que fonamenten i acompanyen el mètode de Nicola Cuomo: L’emoció de conèixer i el desig d’existir
(2014-05)Les següents pàgines tracten buscar sota quins referents teòrics i metodològics es fonamenta el mètode de “l’Emoció de conèixer i el desig d’existir”, un enfocament educatiu de caràcter global creat pel ... -
Introducing classical literature to learn English in early childhood education
(2022-05)This research has as its main purpose to introduce classical English literature in early childhood education, to be able to record whether this literature can help children to learn vocabulary in a ... -
L'acció i la reflexió pedagògiques. Entre la permanència i el canvi.
(2016)Els cinquanta números de Temps d’Educació són un motiu per a repensar el sentit de la reflexió pedagògica, avui. Com ho són el set-cents anys de la mort de Ramon Llull o els cent anys de la publicació ... -
L'Educació Física en l'escola del futur: una visió global a través dels models pedagògics
(2022-06-03)La següent investigació articulada a través d’una metodologia “Top-down”, explora la situació actual de l’Educació Física a escala global, per a posteriorment presentar els models pedagògics i les noves ... -
L’experiència de l’escola en temps de la pedagogia intuïtiva a Espanya
(2018)En aquest article es presenta una revisió sobre els usos dels objectes educatius, especialment de la utilització dels materials intuïtius en els diferents centres educatius entre 1900 i 1940, període ... -
Metamorfosi. Dificultats i oportunitats en el procés de transformació pedagògica: el cas de l’Escola Els Castanyers de Viladrau
(2016-05)Aquest Treball de Final de Grau persegueix determinar les condicions necessàries per dur a terme un canvi didàctic i pedagògic en una comunitat educativa, partint del cas concret de l’Escola Els Castanyers ...