L'Educació Física en l'escola del futur: una visió global a través dels models pedagògics
Author
Other authors
Publication date
2022-06-03Abstract
La següent investigació articulada a través d’una metodologia “Top-down”, explora la situació actual de l’Educació Física a escala global, per a posteriorment presentar els models pedagògics i les noves tendències vinculades als mateixos com a una solució pràctica a les necessitats detectades prèviament a través d’una concepció sistèmica de la disciplina fonamentada en una perspectiva Bernsteiniana i una visió socioecològica. En aquest context, l’objectiu de la mateixa és determinar la situació actual dels models pedagògics entre el professorat d’Educació Física de diferents centres d’Educació Secundària Obligatòria de Catalunya. Resultats i conclusions. Els resultats demostren un mínim coneixement dels models pedagògics entre tots els docents participants en l’estudi tot i que la seva formació decreix notablement condicionant d’aquesta manera la seva aplicació pràctica. Tot i això, es confirmen els beneficis que poden aportar els models pedagògics, així com la seva capacitat per a donar resposta a les necessitats educatives i socials actuals a escala global a través d’una visió sistèmica de l’assignatura.
The following research, articulated through a “Top-Down” methodology, explores the current situation of Physical Education worldwide, to later present the pedagogical models and the new trends linked to them as a practical solution to the needs previously detected through a systemic conception of the discipline based on a Bernsteinian perspective and a socio-ecological vision. In this context, the aim of the research is to determine the current situation of the pedagogical models among the teachers of Physical Education of different centers of Compulsory Secondary Education School of Catalonia. Results and conclusions. The results show a minimal knowledge of the pedagogical models among all the teachers participating in the study although their training decreases significantly, thus conditioning their practical application. However, the benefits that pedagogical models can bring are confirmed, as well as their ability to respond to current educational and social needs on a global scale through a systemic view of the subject.
Document Type
Master's final project
Document version
Tutora: Montserrat Martín Horcajo
Language
Catalan
Keywords
Educació física -- Educació secundària obligatòria
Pedagogia
Pages
69 p.
Note
Curs 2021-2022
4t Premi Sebastià Àlvarez al Millor TFM de temàtica educativa
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca