Visualitzant per matèria "Tecnologia de la informació"
Ara mostrant els elements 1-20 de 32
-
Anàlisi d'una experiència basada en el mètode de la recerca del medi i amb el suport de les TIC
(2013-05-17)Avui en dia les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) s’han convertit en eines d’ús quotidià i alhora invisibles en diversos àmbits de la societat i les escoles no n’estan al marge. No cal ... -
Anàlisi de l'experiència dels infants, entre 3 i 6 anys, de l'escola Verntallat, amb les TIC
(2014-05-16)Vivim immersos en l’era digital i els infants, des del moment que neixen i formen part d’aquest món, entren en contacte amb les Tecnologies de la Informació i la Comunicació. Aquesta recerca pretén ... -
Anàlisi de la figura de coordinador/a TIC a deu escoles vallesanes: Funcions, formació i perfil
(2014-05-16)La present recerca és un estudi de cas de la figura del coordinador/a TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) centrant-se en aspectes referents a les funcions, la formació i el perfil. El ... -
Anàlisi de les eines TIC utilitzades a tres escoles bressol per a relacionar-se i comunicar-se amb les famílies i elaboració d'una guia per a l'elecció d'eines TIC com a mitjà de relació
(2013-05-17)A l’escola bressol el vincle entre equip educatiu i família és de gran importància i, en la societat canviant en la que vivim, és important cercar noves vies de comunicació. Aquesta recerca és un estudi ... -
Anàlisi dels factors que influeixen en la millora de la comunicació i l'expressió de l'alumnat utilitzant la metodologia globalitzadora de la recerca del medi integrant les TIC a l'aula
(2013-05-17)Aquest treball d’investigació es centra en observar, comparar i descriure si millora la comunicació i l’expressió de l’alumnat utilitzant una metodologia globalitzadora, com és la recerca del medi, i ... -
Anàlisis de la situació actual del nivell d'adquisició de competències bàsiques en l'àmbit digital de l'alumnat en escoles d'educació primària del Ripollès
(2015-05)Des de fa uns anys les tecnologies de la informació i la comunicació ocupen un paper molt important en la nostra societat actual degut als canvis que han sorgit, de manera que la digitalització de la ... -
El aprendizaje de las herramientas informáticas en la formación del traductor
(2013)Hay que distinguir entre las competencias informáticas generales y las competencias informáticas específicas de la traducción, a las cuales se asocian gran diversidad de herramientas y tareas. Hay que ... -
Avaluació de la competència digital docent a un centre de secundària a la comarca d’Osona
(2024-06-30)La competència digital transversal s'ha convertit en una habilitat imprescindible en l'era digital actual. Amb l'augment constant de les tecnologies de la informació i la comunicació (tecnologies ... -
La Bressola: Percepcions, actituds i motivacions del professorat en l'ús de les TIC
(2013-05-17)El present estudi de cas se centra en la identificació de les actituds, motivacions i percepcions vers les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) que té el professorat de les escoles La ... -
Creació i anàlisi d’una estratègia didàctica pel foment de la comprensió lectora amb l’ús de les TIC a l’etapa d’Educació Infantil
(2014-05)La societat del segle XXI es pot definir com una via transaccional entre la tradició i l’evolució, entre el passat i el futur. La consideració referent a aquest canvi la podem focalitzar en la introducció ... -
Detección de situaciones de cyberbullying en contexto educativo
(2016-05)La inclusión de las TIC en la sociedad comporta la evolución del bullying convencional hacia una forma más compleja de acoso: el cyberbullying. El presente trabajo tiene como objetivo principal el estudio ... -
Educació Física i TIC. Anàlisi del centre de pràctiques i proposta de programació anual gradual d’inclusió de les TIC en l’Educació Física
(2014-05)Capllonch (2005) ja augurava a inicis del segle XXI que ens trobàvem en un moment d’especial sensibilització front a les tecnologies de la informació i comunicació (TIC) dins les aules i Prat [et al] ... -
Elements apresos i/o retinguts per infants de dos centres de contextos diferents a partir d'una comunicació generada entre ells amb les TIC
(2014-05)La comunicació com a mètode per aprendre no és nou, tot i així les noves tecnologies obren la porta a noves oportunitats i nous projectes entorn aquest concepte. No només es tracta de treballar elements ... -
Elements ressaltats per infants i mestres en la creació d'un conte integrant les TIC i intercanvi d'aquest entre dues escoles a través d'una videoconferència
(2013-05)Les noves tecnologies de la Informació i la Comunicació esdevenen el tema principal d’aquesta investigació. L’objectiu primordial del treball és donar resposta al següent interrogant: què destaquen ... -
Enseñar y estudiar literatura castellana en secundaria en la era digital: potencialidades, nuevas metodologías y propuestas a través de las TIC
(2022-06-02)Los objetivos de este trabajo son varios: en primer lugar, analizar la situación actual de la aplicación de las nuevas tecnologías en la didáctica de la literatura. En segundo lugar, estudiar y analizar ... -
Estudio descriptivo sobre el uso de herramientas de traducción automática para la traducción de textos jurídicos entre los profesionales de derecho
(2023-07-01)En la traductología, se percibe la traducción jurídica como un campo independiente del campo de tecnologías aplicadas. Como consecuencia, el uso de las herramientas de traducción automática y el proceso ... -
La formación de poseditores mediante el uso de las TIC: estado de la cuestión y una propuesta de estrategia de formación
(2017-09)Este trabajo aborda el análisis del estado de la cuestión en cuanto a la formación de los poseditores mediante el uso de las tecnologías a través de un revisión sistemática de la literatura y el estudio ... -
Hacia la digitalización ideal del profesorado de educación física
(2015)El presente artículo propone una visión compleja de la formación en la competencia digital del profesorado de educación física. La propuesta, basada en la conjunción de dos modelos teóricos, el ... -
La interactividad de la comunicación digital en la competitividad de las organizaciones y en la maximización de las necesidades y deseos de los individuos cuando asumen el papel de consumidores a través de las redes sociales en Portugal. Un paradigma de marketing
(2012)En un mundo más transparente y dinámico, en el cuál los consumidores confían más en otros consumidores para obtener consejos y recomendaciones sobre productos y servicios, la continuidad de las ... -
Les TIC en l'ensenyament de les matemàtiques a educació infantil i primària
(2020-09)Aquest treball d’investigació pretén conèixer l’ús que els docents de matemàtiques d’educació infantil i d’educació primària fan de les TIC i les barreres o obstacles que es poden trobar en la seva ...