Elements apresos i/o retinguts per infants de dos centres de contextos diferents a partir d'una comunicació generada entre ells amb les TIC
Author
Publication date
2014-05Abstract
La comunicació com a mètode per aprendre no és nou, tot i així les noves tecnologies
obren la porta a noves oportunitats i nous projectes entorn aquest concepte. No només
es tracta de treballar elements curriculars, sinó també actitudinals a través de la opció de
connexió entre contextos. L’objectiu d’aquesta recerca és analitzar quina és l’actitud i
els aprenentatges i/o retencions dels infants a partir d’una connexió generada entre dos
contextos. Per tal de donar resposta a aquest plantejament de la investigació es crea una
intervenció entre les aules i s’utilitzen com a instruments de recollida de dades les
observacions, els dibuixos i els grups de discussió. Els resultats mostren una actitud
oberta i d’interès per part dels infants davant de la metodologia de comunicació a l’aula,
però un aprenentatge i/o retenció relacionat amb els continguts dels elements de l’altre
context per sobre dels elements TIC. Es conclou doncs que dins l’aula treballant amb les
noves tecnologies es genera un incentiu pels infants fent evident que hi ha hagut un
aprenentatge compartit.
Communication as a method of learning is not new, however new technologies create
new opportunities and new projects around this concept. Not only this communication is
about curricular elements, also attitudes related with the connection between contexts.
The objective of this research is to analyze the attitude and learning and/or retention of
children generated from a connection between two contexts. In order to answer this
research is created an intervention between the classrooms and used as instruments for
collecting data observations, drawings and discussion groups. The results show an open
attitude and interest of children in front of the method of communication in the
classroom, but learning and/or retention of the elements related to the contents of the
other and not about the elements of ICT. In conclusion, using new technologies in the
classroom generates an incentive for children and that shows a shared learning.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Tecnologia de la informació
Educació infantil
Innovacions tecnològiques -- Ensenyament
Pages
200 p.
Note
Curs 2013-2014
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/