Browsing by Subject "Educació especial"
Now showing items 1-18 of 18
-
Anàlisi del funcionament i el grau d'inclusió de dues unitats de suport a l'educació especial (USEE)
(2014-05-16)L’estudi que es detalla a continuació consisteix en un anàlisi sobre el funcionament i grau d’inclusió de les USEE (Unitat de Suport a l’Educació Especial). Per dur-lo a terme s’han analitzat les ... -
Anàlisi del procés d'ecolarització d'un infant amb NEE a través d'un relat biogràfic
(2016-01)L’objectiu d’aquest treball és analitzar el procés d’escolarització d’un infant amb Necessitats Educatives Especials. Per fer-ho, he realitzat el relat biogràfic del nen parant especial atenció al seu ... -
Anàlisi del procés d'inclusió d'un alumne amb deficiència visual durant l'etapa d'educació infantil
(2013-05-15)L’objectiu d’aquest treball és analitzar la inclusió d’un infant amb deficiència visual durant l’etapa d’Educació Infantil, amb la finalitat d’establir propostes de millora al centre encaminades a ... -
Anàlisi sobre les pràctiques educatives d’un centre d’educació infantil i primària per afavorir la inclusió d’un alumne amb altes capacitats i la resta de l’alumnat
(2016-05)El treball Final de Grau que es mostra a continuació és un estudi de cas de la trajectòria educativa d’un alumne amb altes capacitats en un centre d’educació infantil i primària de la comarca d’Osona. ... -
Atenció personalitzada a l’alumnat que rep suport des d'una USEE : un estudi de cas
(2016-06)L’estudi que es detalla a continuació consisteix en el desenvolupament d’una anàlisi de les característiques de l'atenció personalitzada a l'alumnat, des d’una USEE, en un centre d’Educació Infantil i ... -
La Comunicació entre l’escola i la família quan hi ha un nen amb necessitats educatives especials
(2016)La relació i la participació de les famílies a l'escola és un fet fonamental per l'adequat desenvolupament de l'infant. Tant les famílies com l'escola són dos agents educatius indiscutibles per la ... -
Estrategia colaborativa para la mejora de la inclusión del alumnado en riesgo de exclusión mediante el aprendizaje cooperativo
(2024)La implementación del aprendizaje cooperativo en el aula no resulta una tarea sencilla, sobre todo, en los casos de los equipos cooperativos en los que hay alumnado en riesgo de exclusión. Los objetivos ... -
Un estudi de cas: inclusió d'un infant amb paràlisi cerebral
(2014-05-16)En aquesta investigació qualitativa s’ha fet un estudi sobre la possibilitat d’incloure a un infant amb paràlisi cerebral en una escola ordinària. Per fer-ho, s’ha treballat a partir de l’estudi de cas ... -
Inclusive practices: the role of the support teacher
(2017)El propósito de este estudio es describir y analizar las funciones, tareas y actuaciones del profesorado de apoyo en las prácticas inclusivas de aula en un centro ordinario que pasa de un modelo ... -
Intervenció psicopedagògica dels alumnes que presenten algun trastorn generalitzat del desenvolupament: anàlisi d'un cas
(2013-05-17)La principal idea que es planteja en el present Treball Final de Grau és conèixer com s’intervé en una aula amb un infant que pot presentar algun Trastorn Generalitzat del Desenvolupament (TGD). ... -
Les Actituds del professorat de l'ESO vers les pràctiques inclusives: un estudi longitudinal
(2005)En aquest treball s’exposa l’estudi realitzat en un centre educatiu ordinari d’Educació Secundària Obligatòria. En aquest centre, el curs acadèmic 2002-2003 s’hi implanten dues unitats d’educació especial ... -
Les Unitats de Suport a l'Educació Especial (USEE) al servei de l'escola inclusiva: estudi de dos casos
(2017-05)El present treball tracta d’estudiar, des d’una perspectiva inclusiva, si les Unitats de Suport a l’Educació Especial (USEE) a les escoles funcionen com un recurs per la inclusió i de quina manera ho ... -
“L’Emozione di conoscere e il desiderio di esistere”: Què és i com afecta la seva pràctica en el desenvolupament de l'autonomia de l'infant
(2014-05-16)El treball que es presenta a continuació pretén fer un aprofundiment en la metodologia pedagògica “Emozione di conoscere e desiderio di esistere”, nascuda a Itàlia i usada com a referent en l’Educació ... -
L’Escolarització compartida: el cas de la Laia
(2013-05)Actualment s’està donant molt pes al fet d’incloure dins l’aula a tot aquell alumnat amb necessitats educatives especials per tal de fomentar la inclusió. Aquest fet i com a persona que visc el dia a ... -
Els nens i nenes amb “Dictamen d’escolarització” i amb suport del CDIAP: estudi de les dimensions de l’atenció a les necessitats especials de l’alumnat, entre tres i sis anys, escolaritzat en un centre públic de la comarca d’Osona
(2013-05-17)La meva recerca ha tingut com a punt de partida “Els nens i nenes amb “Dictamen d’escolarització” i amb suport del CDIAP: estudi de les dimensions de l’atenció a les necessitats especials de l’alumnat, ... -
Qualitat de vida i centres d'educació especial: una aproximació a la seva conceptualització i avaluació
(2010-05-19)La qualitat de vida s’està convertint en un concepte clau i unificador en l’atenció i educació de les persones amb discapacitat intel•lectual. Així mateix, la percepció actual sobre les persones amb ... -
Quin acompanyament educatiu pot ajudar a un infant amb necessitats educatives especials en la seva escolarització?
(2018-05-14)Aquesta investigació qualitativa s’ha dut a terme mitjançant un estudi de cas d’un infant amb necessitats educatives especials escolaritzat amb Suport Intensiu a l’Escolarització Inclusiva (SIEI) per ... -
Sinergia entre una escola d’educació especial i una escola d’educació infantil i primària en el desenvolupament d’un infant amb Necessitats Educatives Especials
(2020-01)El present treball final de grau en mestre d’educació infantil té com a objectiu principal analitzar la coordinació entre dues escoles, una d’educació especial i una d’ordinària, en el procés d’un infant ...