Browsing by Subject "Família i escola"
Now showing items 1-20 of 49
-
Anàlisi de la importància de l’acció tutorial en l’orientació acadèmica i professional a la secundària
(2021-06-02)L’acció tutorial i el procés d’acompanyament i orientació que porten a terme els docents en la seva tasca com a tutors són vitals per al desenvolupament personal, acadèmic i professional dels alumnes. ... -
Anàlisi de la relació entre família i escola que avança cap a la inclusió
(2021-05)Els centres educatius han d’anar de la mà de les famílies dels infants. Una bona relació, i per tant, una bona participació entre ambdós agents educatius afavoreix l’aprenentatge i el desenvolupament ... -
Anàlisi de la relació entre les concepcions i actituds que presenta el professorat d’un centre d’educació infantil i primària sobre l’atenció a la diversitat i la inclusió d’infants i famílies
(2017-05)La inclusió educativa és un procés complex, el qual requereix temps i implicació per part de tots els membres de la comunitat educativa: infants, famílies i docents. En aquest sentit doncs, cal plantejar-se ... -
Anàlisi de la relació que s'estableix entre l'escola de Gironella i les famílies
(2022-05)El present treball és un estudi de cas sobre la relació entre les famílies i l’escola. Aquests dos agents són els punts de referència de l’infant que l’acompanyaran en el seu desenvolupament i creixement ... -
Anàlisi de les eines TIC utilitzades a tres escoles bressol per a relacionar-se i comunicar-se amb les famílies i elaboració d'una guia per a l'elecció d'eines TIC com a mitjà de relació
(2013-05-17)A l’escola bressol el vincle entre equip educatiu i família és de gran importància i, en la societat canviant en la que vivim, és important cercar noves vies de comunicació. Aquesta recerca és un estudi ... -
Anàlisi del procés d'adaptació a la comunitat infantil : Escola Montessori Palau - Montgrí
(2016-05)La present investigació aborda el procés d'adaptació a l'aula de Comunitat Infantil d'un centre transformat per seguir els principis pedagògics de la doctora Maria Montessori, vist des del punt dels ... -
Arts escèniques a l’aula Estratègia metodològica per a la inclusió i la creació de comunitat educativa
(2019-09-19)El teatre educatiu és un complement per a l'educació de joves i infants. Els espais teatrals són un reforç pedagògic. També és una eina de creixement personal i de coneixement interior en adults. ... -
“Caminem Junts” : un projecte socioeducatiu d’acompanyament a famílies per millorar vincles amb els infants
(2016-05)L’objectiu d’aquest treball és dissenyar, executar i avaluar un projecte socioeducatiu d’acompanyament familiar. El projecte es diu Caminem Junts i està adreçat a un grup de famílies que participen al ... -
Can schools become an inclusive space shared by all families? Learnings and debates from an action research project in Catalonia
(2019)This article discusses a 2-year action research project carried out in Catalonia using a sample of seven schools with varying degrees of social and ethnic diversity, focusing on the debate and ... -
Com poden ajudar les tutoritzacions al creixement de l'alumnat en la Secundària?
(2023-05-29)El procés d’acompanyament i orientació que elabora l’equip docent en la seva tasca tutorial és vital pel desenvolupament personal, acadèmic i professional de l’alumnat. Aquesta recerca analitza la ... -
La Comunicació entre l’escola i la família quan hi ha un nen amb necessitats educatives especials
(2016)La relació i la participació de les famílies a l'escola és un fet fonamental per l'adequat desenvolupament de l'infant. Tant les famílies com l'escola són dos agents educatius indiscutibles per la ... -
La convivència entre les famílies i l'escola. L'experiència de mares enllaç a Vic
(2014-05)El present Treball Final de Grau (TFG) que porta com a títol La convivència entre les famílies i l’escola. L’experiència de Mares enllaç a Vic, es centra a estudiar el projecte Mares enllaç amb la ... -
Detecció i anàlisis de factors de risc en psicopatologia infantil
(2017-05)El present estudi té com objectiu determinar si el gènere, l’estructura familiar i l’escola actuen com a factors de risc associats a la psicopatologia infantil. Amb aquest propòsit s’analitzen 80 alumnes ... -
La educación familiar hoy : Nuevos modelos, nuevas tensiones y nuevas desigualdades
(2014)En contra de lo que algunos discursos docentes y académicos exponen sobre la dimisión educativa parental y la delegación de funciones familiares en la escuela, los resultados del trabajo de campo ... -
Educar els fills és molt complicat! Els malestars actuals de la socialització familiar
(2011)En les diferents recerques sobre la socialització familiar són cada vegada més habituals les referències dels progenitors catalans de classes mitjanes i altes a la complexitat, a les dificultats i a ... -
Escola i treball comunitari per a l’educació inclusiva. Anàlisi d’una realitat socioeducativa: Escola Xoriguer de Centelles
(2018-05-14)Actualment, en l’àmbit social i de l’educació s’hauria d’aposta per un treball comunitari, posicionat cap a una generació de noves aliances amb diferents actors de la comunitat educativa i social. ... -
Escuelas, famílias y éxito escolar
(2012)Explorar la relación entre escuela y familia, vinculándola al éxito escolar, es el objetivo de la investigaciónacción que miembros del Grup de Recerca Educativa de la Universitat de Vic (GREC) están ... -
Escuelas, famílias y resultados académicos. Un nuevo modelo de análisis de las relaciones entre docentes y progenitores para el éxito de todo el alumnado
(2014)En este artículo se presenta un modelo de análisis de las relaciones entre docentes y familias basada en cuatro elementos: a) La metáfora de la escuela como país; b) El análisis crítico de los modelos ... -
Estudi de les creences de docents i famílies sobre la relació entre ells i quin és l’estat actual d’aquesta.
(2021-05-31)Com a futurs docents hem de tenir molt present la relació que s’estableix entre professorat i família als centres educatius de secundària i també conèixer com hauria de ser aquesta, ja que la seva ...