Browsing by Subject "Literatura -- Educació secundària"
Now showing items 1-17 of 17
-
El cinema com auxiliar de la lectura i la identificació dels recursos literaris a secundària
(2024-06-30)En el present treball s’exposa la fonamentació teòrica necessària per dur a terme una Situació d’Aprenentatge (SA) que té la finalitat d’utilitzar el cinema com a auxiliar de l’anàlisi literària a ... -
Com ens aproximem als clàssics? Comparativa entre l'enfocament teòric i el Projecte Magrana
(2023-06-02)El present Treball de Fi de Màster es titula: “com ens aproximem als clàssics? Comparativa entre l’enfocament teòric i el Projecte Magrana”. Els objectius que es proposa són, en primer lloc, analitzar ... -
La construcció de la identitat intercultural en l'ensenyament de la literatura a secundària
(2020-06-03)El present estudi pretén identificar quin model de pensament es transmet als alumnes de secundària a través de la selecció de les lectures de Llengua i Literatura Catalana a l’ESO. També vol analitzar ... -
Els clàssics i els interessos literaris dels alumnes: una proposta adequada per a 3r d’ESO
(2020-06-03)El present estudi té l’objectiu d’analitzar els hàbits lectors, les preferències i els interessos literaris d’un centenar d’alumnes de 3r d’ESO del Col·legi Sant Miquel dels Sants i dels instituts Gerbert ... -
El gènere teatral com a eina per a la Didàctica de la Llengua i la Literatura i per al desenvolupament personal de l’alumnat
(2022-06-03)El present treball posa en manifest la marginació de la literatura a les aules de secundària i els beneficis que comporta el treball del text literari teatral. Per això, s’ha aplicat a un grup reduït ... -
Hàbit lector i context digital a l'ESO: reptes i oportunitats
(2023-06-01)Aquest treball és un projecte de recerca en didàctica de la llengua, concretament en l’àmbit de la investigació de la didàctica de la lectura i la comprensió lectora. Pretén copsar i descriure la percepció ... -
"How can I help you today?" L'ús de ChatGPT com a generador de continguts didàctics de llengua catalana a secundària
(2024-05-30)Aquest treball final de màster examina la utilitat i fiabilitat de l'eina d'intel·ligència artificial (IA) ChatGPT per a la preparació de materials didàctics de Llengua catalana i literatura a l'Educació ... -
Influència de les creences dels docents sobre el fet literari en la seva metodologia a l'aula i en la motivació dels alumnes envers l'educació literària
(2024-05-31)El present treball és una investigació sobre les creences del professorat i com aquestes influencien la metodologia docent. Tota intervenció d’aula està condicionada per les idees que té el docent sobre ... -
La influència del centre educatiu en l’hàbit lector dels alumnes de secundària
(2021-06-04)En aquest article s’explora fins a quin punt la pràctica de la lectura i l’enfocament del treball literari que es fa als centres educatius de secundària pot influir en l’hàbit lector dels alumnes, ... -
Les rutes literàries com a eina didàctica per a l'ensenyament de la literatura en aules amb complexitat. Proposta de ruta
(2022-06)En aquest treball es pretén estudiar i analitzar la ruta literària com una eina didàctica per emprar-la en l’ensenyament de la literatura en grups complexos. Mitjançant una anàlisi prèvia sobre ... -
Literatura juvenil, clàssics i cànon literari. Una proposta de lectures guiades per al segon cicle d'ESO
(2022-05-30)El present treball indaga el paper de les lectures obligatòries, de lectura guiada, en el desenvolupament de la competència literària a l’ESO. Un primer objectiu del treball és establir un petit estat ... -
Llegim tots junts. Acostar la lectura als alumnes: creació d’una avaluació inicial per elaborar un catàleg literari de 4t d’ESO
(2024-06-20)La investigació té l’objectiu de dissenyar, a partir de la recerca feta sobre el context social, els hàbits lectors i les capacitats lectores dels alumnes, una avaluació inicial per poder programar o ... -
Llegir per viure i créixer. Hàbit lector, foment de la lectura a les escoles i dinamització de la literatura a secundària
(2023-05-01)Resum: El present treball recull un estudi d’investigació dins de l’àmbit de la literatura, sobre l’hàbit lector adolescent i com fomentar-lo. A partir d’un estudi de cas, es presenta una anàlisi del ... -
La maleta literària: Proposta didàctica d'explotació del fons Emili Teixidor adreçada a l'ESO
(2022-06)El present treball duu cap a la valoració del potencial pedagògic d’una proposta didàctica adreçada a l’ESO, la qual consisteix en l’estudi de la figura i l’obra d’Emili Teixidor a través de materials ... -
La mujer en la literatura de la Educación Secundaria Obligatoria
(2020-06-05)Las lecturas que los adolescentes realizan a lo largo de la Educación Secundaria Obligatoria podrían ser una buena herramienta para luchar por la igualdad entre hombres y mujeres en el mundo de la ... -
La ruta dels clàssics: la lectura com a pràctica
(2023-06-02)L’objectiu principal d’aquesta investigació és comprovar l’efectivitat de les rutes literàries per millorar la competència lectora i la literària amb els alumnes de secundària. Mitjançant l’anàlisi ... -
El vincle sentimental cap a la literatura com a motor de l'hàbit lector a l'etapa de la secundària
(2024-06-30)El present estudi investiga com fomentar la lectura entre adolescents mitjançant un diari de lectura que estableixi un vincle emocional i crític amb les obres literàries. La lectura és vista no només ...