Influència de les creences dels docents sobre el fet literari en la seva metodologia a l'aula i en la motivació dels alumnes envers l'educació literària
Author
Other authors
Publication date
2024-05-31Abstract
El present treball és una investigació sobre les creences del professorat i com aquestes influencien la metodologia docent. Tota intervenció d’aula està condicionada per les idees que té el docent sobre allò que ensenya. Per tant, la recepció de l’alumne i la seva concepció del fet literari estarà estretament lligada amb les creences dels docents que es trobarà durant la seva formació i les metodologies emprades. Per tal d’obtenir les dades necessàries sobre les creences i la metodologia docent, s’han utilitzat com a eines d’investigació els relats de vida i l’observació a l’aula. Per conèixer la recepció dels alumnes, un qüestionari sobre les classes de literatura. A partir de la informació obtinguda s’ha pogut fer una triangulació que ha permès reflexionar sobre la connexió entre les creences del professorat i la seva metodologia i com aquesta condiciona la recepció sobre el fet literari que tenen els alumnes.
Paraules clau: educació literària, creences del professorat, relats de vida, mediador de lectura.
The present work is an investigation into teachers' beliefs and how these influence teaching methodology. Every classroom intervention is conditioned by the teacher's ideas about what they teach. Therefore, students' reception and their conception of the literary fact will be closely linked to the beliefs of the teachers they encounter during their education and the methodologies employed. In order to obtain the necessary data on teachers' beliefs and teaching methodology, life stories and classroom observation have been used as research tools. To understand students' reception, a questionnaire on literature classes was utilized. Based on the information obtained, a triangulation was performed, which allowed for reflection on the connection between teachers' beliefs and their methodology and how this conditions students' reception of the literary fact.
Keywords: literary education, teachers' beliefs, life stories, reading mediator.
Document Type
Master's final project
Document version
Tutora: M. Àngels Verdaguer Pajerols
Language
Catalan
Pages
39 p.
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca